منوچهر جمالی در گفتگو با تحریریه دیارمیرزا

کابینه باید بازدهی لازم را داشته باشد | اصلاح باغات زیتون ضروری است

نماینده مردم رودبار گفت: باید کابینه به گونه ای باشد که رییس جمهور بتواند با آنها زیر سایه ولایت بهترین بازدهی را داشته باشد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در آستانه روز خبرنگار منوچهر جمالی نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا این روز را به تحریریه این پایگاه خبری تبریک گفت.

منوچهر جمالی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی ضمنی قدردانی از مجموعه خبری دیارمیرزا و تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران تلاش های صورت گرفته مسوولین را به گوش مردم می‌رساند و با این کار به کشور خدمت می‌کنند. و خوشحالم که اولین نماینده ای هستم که این روز را به اصحاب رسانه پیشاپیش تبریک می‌گویم.

این نماینده در مورد مقایسه کار شورای شهر با مجلس گفت: تلاش من این بود که خود را درگیر حاشیه نکنم. چون اعتقاد دارم اگر قرار است اثر گذاری ولو اندک داشته باشیم از حواشی دوری کنیم زیرا درگیر شدن با حاشیه اهداف اصلی را از بین خواهد برد.

کابینه باید بازدهی لازم را داشته باشد

وی در پاسخ به اولین سوال خبرنگاران در رابطه با کابینه دولت دوازدهم گفت: باید کابینه به گونه ای باشد که رییس جمهور بتواند با آنها زیر سایه ولایت بهترین بازدهی را داشته باشد.

جمالی با بیان اینکه نظر اکثریت نمایندگان استفاده از جوانان و بانوان در کابینه است، یادآور شد: کابینه آتی مسلما تغییر خواهد کرد اما اینکه در کابینه دولت چه مقدار تغییر صورت میگیرد صحبتی نمی کنم. انتظارات نظام و مردم از دولت به حدی است که می‌طلبد همدلی و همراهی برای برآورده کردن توقعات ملت داشته را باشیم تا مردم در شرایط بهتری از نظر اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زندگی کنند.

وی خدمت به مردم را هدف اصلی تشکیل کابینه دولت دانست و تصریح کرد: شاخص انتخاب کابینه خدمتگزاری به مردم است و باید بهترین ها را انتخاب کنیم.

نماینده مردم رودبار و منجیل با اشاره به اینکه مردم ما مشکلات زیادی دارند، اظهار داشت: باید در حد بضاعتمان مشکلات را حل نماییم. هدف همه ما مسئولان خدمت به مردم باید باشد.

جمالی با بیان اینکه جابجایی مدیران استانی طبق قانون برعهده مسئولان مربوطه است، افزود: مدیران فعلی استان باید تلاش های خود را انجام دهند و باید حضورشان به نفع مردم باشد و اگر نیازی به تغییر نیز دیده شده باید پیرو نیازهای مردم باشد.

تاکید بر پزشک خانواده و نظارت بر تحول سلامت

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با طرح تحول سلامت اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به مانند سایر دانشگاه مشکلات زیادی دارد. یکی از مشکلات عمده دانشگاه های علوم پزشکی عدم پرداخت به موقع بیمه ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید در حد بضاعت دانشگاه علوم پزشکی از آنها انتظار داشت، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به نظر بنده توانسته به خوبی عمل کند.

جمالی در خصوص پزشک خانواده نیز گفت: طرح تحول سلامت محوریت آن با پزشک خانواده دست و این طرح در روستاها در حال حاضربه خوبی در حال انجام است. اما در شهرها این شرایط برای احرای پزشک خانواده فراهم نشد.

وی افزود: اگر طرح پزشک خانواده بدرستی انجام نشود یعنی طرح تحول سلامت دچار مشکل شده است. باید برای اینکه مشکلات را برطرف کنیم نظارت بر طرح تحول سلامت به درستی انجام گیرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان کار خود را انجام می دهد، اظهار داشت: کسانی که در به صورت شرکتی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان کار می کنند باید حقوقشان را از هزینه جاری پرداخت می شد که این کار صورت نمی گیرد و از درآمد خود پرداخت می کند که این موضوع سبب مشکلات زیادی شده است.

وی افزود: مجلس همیشه به دستگاه ها کمک می کند و سعی می کنیم در این زمینه نیز گشایشی شود.

دولت کمک کند تا در برنج خودکفا شویم / اصلاح باغات زیتون ضروری است

جمالی در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص لغو دستور واردات برنج در فصل برداشت نیز اظهار کرد: در سال های گذشته نیز مشاهده می کردیم که در فصل برداشت برنج، واردات صورت می گرفت و این کار سبب مشکلاتی با کشاورزان میشد. ما باید نیازمندی برنج خود را در کشور رفع کنیم زیرا پتانسیل این کار با افزایش تولید در کشور نیز وجود دارد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در خصوص آفت مگس زیتون نیز اظهار کرد: آفت مگس زیتون فقط در کشور ما نیست بلکه در کل دنیا وجود دارد که از بین نیز نمی رود بلکه باید جلوگیری شود.

وی افزود: باید اقدمات به موقع و مناسبی برای مبارزه با آفت مگس زیتون صورت گیرد و آموزشهای لازم را به باغداران در مورد این آفت داده شود تا بتوانیم در حد ممکن از آن جلوگیری کنیم.

جمالی همچنین خواستار اصلاح باغات زیتون شد و افزود: باید نهال های اصلاح شده به مرور کاشت کنند تا تمامی باغات اصلاح شوند و اگر نیاز هم بود یارانه به باغداران تعلق گیرد. البته در این مورد همکاری و همدلی مردم را نیازمند هستیم و از همینجا از وزارت جهان کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی می خواهم که این موضوع را پیگیری کنند.

جاده قدیم رشت به رودبار استاندارد نیست

این نماینده مجلس در خصوص عوارضی موجود در امامزاده هاشم که سبب بروز مشکلاتی برای مردم منطقه شده است نیز گفت: پروژهای راه به بخش خصوصی داده میشود و پیمانکار سعی بر این دارد تا از کاری که انجام میدهد سود دریافت کند در پروژه آزاد راه عوارضی ها منابع سود دهی است. که به نظر بنده بهتر بود عوارضی در ابتدا امر در ابتدای استان ساخته شود.

وی از مذاکرات لازم برای جلوگیری از ضرر و زیان احداث آزادراه به اقتصاد شهرستان رودبار شد و همچنین افزود: بنده هم اکنون نیز خواستار جا به جایی عوارضی به ابتدای استان هستم و پیشنهاد میکنم در ابتدا ماشین های شهرستان شناسایی شوند و یا اینکه در مدت زمان کوتاه باید برای ماشین های شهرستان تخفیف های بالایی صورت بگیرد.

جمالی با بیان اینکه جاده قدیم رشت به رودبار از استاندارد لازم برای عبور و مرور برخوردار نیست و سبب افزایش حوادث جاده ای می گردد، در حالی که در سایر شهرستان ها جاده های قدیمی از استاندارد حداقلی برخوردارند و اگر به فکر ایمنی مردم هستیم باید شرایط لازم را برای آنها فراهم کنیم.

مردم رودبار همیشه صبور بوده‌اند

جمالی در خصوص مشکلات آب در شهرستان رودبار نیز با بیان اینکه مردم رودبار همیشه صبور بوده‌اند و ساخت راه آهن، آزادراه و سدها مشکلاتی را برای آنها ایجاد شده است که هرگز جریمه ای برای آن پرداخت نشده است، تصریح کرد: شهرستان رودبار آب کل استان را تأمین می کند اما مردم رودبار در بخش آب زمین های کشاورزی دچار مشکلات عمده ای هستند.

نماینده مردم رودبار در مجلس همچنین افزود: بلوکات در کنار سد بهجت هستند اما متأسفانه مردم این روستا در آب شرب خود دچار مشکل هستند و از آب و فاضلاب روستایی در خواست کردیم که این مشکل را با احداث تصفیه خانه و خطوط انتقال حل کنند.

جمالی در خصوص آب شرب شهرستان رودبار نیز با بیان اینکه متأسفانه خط انتقال آب شرب شهرستان کهنه و قدیمی است، اظهار داشت: خوشبختانه با کارهای صورت گرفته کمیته آب شرب منجیل حل شده است اما در بخش کیفیت باید افزایش یابیم.

وی شهرستان رودبار را نیازمند بهسازی راه ها دانست و افزود: باید تا قبل از شروع فصل سرما این مشکل حل شود.

نماینده مردم رودبار در بخش اعتبارات شهرستان نیز با بیان اینکه امسال دو شاخص جمعیت و محرومیت مدنظر قرار گرفته است، اظهار داشت: رودبار وسعت زیاد و جمعیت کمی دارد که این نوع تخصیص اعتبار ما را دچار مشکل می کند.

وی گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی را آسفالت کردیم. متاسفانه اعتبارات در زمینه پروژهای عمرانی افزایش نداشتیم اما در بحث آب روستایی یا عمرانی برای شهرستانها شاخص محرومیت و جمعیت است و پراکندگی در نظر گرفته نشده است.

این نماینده یادآور شد: باید شاخص های دیگری نیز برای تخصیص اعتبارات در نظر بگیرند. رودبار شهرستان وسیعی است اما جمعیت کمی دارد و همین باعث میشود اعتبارات مناسبی تعلق نگیرد.

تملک اموال امیرمنصور آریا توسط بانک ملی

جمالی در خصوص مشکلات واحدهای صنعتی این شهرستان نیز تصریح کرد: به آن دسته از واحدهای تولیدی که دچار مشکل هستند توصیه می شود در سایت بهین یاب ثبت نام کنند.

وی همچنین از تملک اموال وابسته به امیرمنصور آریا توسط بانک ملی خبر داد و گفت: پیش بینی می شود این واحدها نیز با تعیین وضعیت فعالیت خود را آغاز کنند

ضرورت توجه جدی مسئولان به ظرفیتهای گردشگری رودبار

وی با اشاره به پتاسنیل بالای گردشگری شهرستان رودبار تصریح کرد: رودبار از شهرهای قدیمی کشور بوده و دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی  شناسنامه دار است. این ظرفیت را دارد تا گردشگر پذیری در این شهرستان تقویت شود. وجود کوه، جنگل، دریاچه، رودخانه طبیعی، سوسن چلچراغ و جام مارلیک تنها چند نمونه از جاذبه این شهرستان است. و همت مسئولین را می‌طلبد تا در این مورد بیشتر به رودبار رسیدگی کنند.

Share