در مراسم اهدای پرچم آبی به ساحل مروارید خزر عنوان شد

پرچم آبی نشان دهنده سلامت دریاست| اقدامات مهم مسئولان در رفع مشکلات محیط زیستی

محمدپور گفت: مسئولین استان گیلان برنامه های بسیار مهم و قدم های محکمی در رفع مشکلات زیست محیطی استان برداشتند که پروژه تالاب انزلی یکی از برنامه های موفق در بحث زیست محیطی است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار رشت در آیین اهدای پرچم آبی و معرفی شناگاه‎های استان گیلان که در ساحل مروارید خزر برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از حضور معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور گفت: مدتهاست که شاهد حصور دکتر فرشچی در سواحل دریای خرز هستم وکه نشان از اهمیت ایشان به طبعیت بکر و زیبای گیلان است.

شفقی با بیان اینکه اینگونه برنامها می‎تواند سر آغاز حرکتهای خوبی در زمینه محیط زیست در استان شود یادآور شد: امیدواریم با توجه های ویژه سازمان محیط زیست به اراضی طبیعی گیلان این منطقه تبدیل به حوزه اکوتوریسم شود تا بتوانیم از این فضاها برای خدمت رسانی بیشتر به گردشگران استفاده کنیم.

وی اهدای پرچم آبی را نشان دهنده سلامت دریا و منطقه گردشگری عنوان کرد و گفت: شمالی ها مسئولیت مهمی را برعهده دارند و آن آماده سازی فضای گردشگری در نقاط مختلف استان برای پذیرایی از میهمانان است.

فرماندار رشت ادامه داد: هر چقدر آرامش در محیط گردشکری را برای مسافرین فراهم کنیم خروجی آن به نظام و جامعه برمی‎گردد.

شفقی در پایان با اشاره به تلاش مسئولان و میهمان نوازی گیلانیان اظهار کرد: بهترین فضا برای مردم کشورمان در دوران تعطیلات به ویژه تابستان مهیا می شود.

باید ار توان اقتصادی و زیست محیطی دریای خزر استفاده خردمندانه شود

قربانعلی محمدپور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان نیز در این برنامه با بیان اینکه از ابتدای دولت یازدهم برنامه های محیط زیستی در اولویت قرار گرفت افزود: امیدواریم این نگاه در چهارسال آینده نیز تداوم داشته باشد.

وی افزود: مسئولین استان گیلان با همین نگاه در حوزه محیط زیست برنامه های بسیار مهم و قدم های محکمی در رفع مشکلات زیست محیطی استان برداشتند که پروژه تالاب انزلی یکی از برنامه های موفق در بحث زیست محیطی است.

محمدپور با اشاره به اینکه باید استفاده خردمندانه از توان اقتصادی و زیست محیطی دریای خزر داشته باشیم گفت: یکی از برنامه هایی که دولت و مسئولین دولتی در استان دنبال می‌کردند بحث رونق اشتغال و استفاده از توانمندی و پتاسیل دریا در این حوزه است.

وی با بیان اینکه پروژه پرورش ماهی در قفس با لحاظ نمودن ملاحاظات زیست محیطی از برنامه های اجرایی استان بوده است، تصریح کرد: از دیگر برنامه های دولت و مسئولین استانی ایجاد نشاط اجتماعی برای مردم و گردشگران است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود: برای ایجاد نشاط تلاش کردیم تا از پتاسیل ساحل و دریا استفاده بهنیه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه ۲۷۵ کیلومتری ساحلی که در استان گیلان قرار دارد نزدیک به ۱۰۰ مکان شناگاه و طرح تفریحی و تفرجی داریم که از این تعداد ۴۰ طرح برای سالم سازی دریا نظر گرفته شده است که از این میزان نیز در ۲۰ طرح شناگاهی استان پالایش صورت گرفته است.

محمدپور به ساحل مروارید خزر نیز اشاره کرد و افزود: این مکان یکی از نقاط طرح سالم سازی است که از نظر زیست محیطی و بهداشتی به عنوان مکان مناسب برای شناگاه استان شناخته شده است و اولین مرکزی است که پرچم آبی که نشان از سالم بودن دریا برای شنا بوده را بدست اورده است.

Share