مرتضی هاشمی نسب

پای ایوانکا با سلفی به صفحاتمان باز شد!؟

ما وارث تمدنی چند هزار ساله هستیم که غربی ها آرزوی داشتن چند روز آنرا دارند و ما صاحب درفشی هستیم که بر روی آن اسلام ناب پیامبر خاتم(ص) نقش بسته، اما چرا سلفی گرفتن با یک مسئول غربی اینقدر ما را از خود بی خود می کند!؟

روز تحلیف ریاست محترم جمهور بدون شک یکی از روزهای افتخار آفرین ایران اسلامی بوده و هست، اما تحلیف دوازدهم حاشیه ای داشت که در فضای مجازی و حقیقی بسیار منتشر گشت. عکسهای سلفی برخی از نمایندگان با مادر مذاکرات بسیار خبر ساز بود و هنوز هم اخبار و تحلیلهای پیرامون آن در رسانه ها جاریست. برخی این اتفاق را در کنار اتفاقات رخ داده در سفر اخیر دونالد ترامپ به عربستان سعودی قرار دادند. سفری که در آن معامله نظامی چند صد میلیارد دلاری کمتر از نگاههای سران سعودی به دختر ترامپ دیده شد. اما این قیاس مع الفارق است، مشکل جای دیگری است، مشکل را ولی امرمان سالهاست به ما متذکر میشوند، مشکل غربزدگی و نفوذ است. نفوذی که تا مجلس ما هم پیشرفته و بدون شک هیچ حمله نظامی و یا اقتصادی نمی توانست اینطور ما را تحت تاثیر قرار دهد، نفوذی از جنس فرهنگی که غرب را در نظر ما بزک می کند و خودمان را تحقیر.

ما وارث تمدنی چند هزار ساله هستیم که غربی ها آرزوی داشتن چند روز آنرا دارند و ما صاحب درفشی هستیم که بر روی آن اسلام ناب پیامبر خاتم(ص) نقش بسته، اما چرا سلفی گرفتن با یک مسئول غربی اینقدر ما را از خود بی خود می کند!؟ و کار به جایی می رسد که آب به آسیاب آنانی میریزیم که منتظر یک خطا از ما هستند. این تنها یک دلیل دارد و آن عدم خودسازی به موقع است. چون اگر دژ وجودی ما مستحکم ساخته شود دیگر راه نفوذی برای دشمن وجود نخواهد داشت. نه نفوذ اقتصادی، نه نفوذ اجتماعی و نه حتی نفوذ فرهنگی و جامعه از این یکایک افراد ساخته می شود که قطعا اگر خود را بسازند، جامعه را خواهند ساخت.

پس برای دست یابی به تمدن نوین ایرانی اسلامی باید پشت سر ولی امرمان سبک زندگی مان را اسلامی کنیم و به اصل خود بازگردیم و در آن روز، دیگر موگرینی و امثالهم که هیچ بلکه حتی اگر ایوانکا هم در کشور ما حضور پیدا کند، کوچکترین فرد این جامعه هم با توجه به عظمت وجودی خود نیازی به توجه به او را در خود نخواهد دید و کاملا عادی با او رفتار خواهد نمود و در این حال آرمان «نه غربی و نه شرقی» مد نظر بنیانگذار بزرگترین انقلاب قرن در همه عرصه ها جامه عمل خواهد پوشید.

مرتضی هاشمی نسب

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share