شهردار منطقه ۳رشت خبر داد:

پارک ولیعصر رشت در اختیار کودکان اوتیسم قرار می گیرد

در اقدامی جالب و فرهنگی؛ شهرداری منطقه ۳ پارک ولیعصر رشت را ۲ روز در هفته در اختیار کودکان اوتیسم قرار می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، طیبه بینا در جمع  مدیران انجمن کودکان اوتیسم و والدین آنان در پارک ولیعصر  اظهار کرد: از آنجاییکه کودکان مبتلا به اوتیسم،در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند، بنابراین ما باید شرایطی فراهم آوریم تا این کودکان از حداقل امکانات تفریحی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه با توجه به اینکه این بیماری در میان مردم بصورت کامل شناخته شده نیست، گفت:در درجه اول می‌بایست فرهنگ سازی و آگاهی رسانی به مردم در خصوص این بیماری بیشتر شود.

شهردار منطقه ۳ فضاهای مناسب جهت تفریح این کودکان در سطح شهر را بسیار کم عنوان کرد و گفت: در راستای کمک به این عزیزان سعی داریم برخی از پارکهای منطقه ۳ را مناسب سازی نموده تا شرایط برای بازی این کودکان فراهم آید.

وی با بیان اینکه در هفته ۲ روز پارک ولیعصر در اختیار این کودکان قرار خواهد گرفت،اظهار کرد:در نظر داریم سرای محلات منطقه ۳ را در برخی از ساعات در طول هفته جهت گفتار درمانی و همچنین با محصور کردن پارک محله ای  آب آسیاب این پارک را هم در برخی روزها در اختیار کودکان اوتیسم جهت بازی و تفریح قرار دهیم.

Share