باید وزارت ورزش پاسخگو باشد؛

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در قبال اقدام شجاعی و حاج صفی

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره حضور دو بازیکن ایرانی در ترکیب یک تیم یونانی مقابل نمایند‌ه‌ای از رژیم صهیونیستی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز درخصوص حضور شجاعی و حاج صفی در ترکیب یک تیم یونانی در مقابل نمایند‌ه‌ای از اسرائیل در لیگ اروپا گفت:‌ رژیم اشغالگر قدس رژیمی نامشروع در منطقه است و آن را به رسمیت نمی‌شناسیم. ضمن اینکه سیاست جمهوری اسلامی در حوزه ورزشی، عدم رویارویی بین تیم‌های ایران با تیم های این رژیم اشغالگر است.

وی افزود: در مورد اتفاقی که افتاده باید وزارت ورزش پاسخگو باشد که آنها در نخستین روزها موضع گیری داشتند و آن را محکوم کردند. اگر هم سوالی باشد آنها ذیحق خواهند بود که در مورد آن صحبت کنند. آنچه مهم است این است که باشگاه‌های ایرانی یا سازمان ورزش ما در تبادلاتی که با باشگاه‌های خارجی دارند، باید توجه بیشتری کنند و در قرارداداهایی که منعقد می‌کنند، بحث بازی با تیم های رژیم اشغالگر قدس را به طور شفاف و روشن مشخص کنند.

قاسمی تأکید کرد: اگرچه قطعاً آنها بخشی از مردم ما هستند و مواضعشان نسبت به این رژیم شبیه مردم ماست ولی باید در این زمینه کمک رسانی و توجیه شوند که قراردادهایی را که امضا می‌کنند باید شفاف و دقیق پیگیری شود. اطلاعی ندارم در مورد این دو نفر در قراردادی که امضا شده این بحث ملحوظ شده ولی سیاست ما در مورد این رژیم روشن است. در مورد ورزش هم وضعیت روشن و بدیهی است و نقطه ابهام در بحث قراردادهاست که باید از سازمان ورزش سوال کرد.

Share