لاهوتی: نسبت به این رفتار شریعتمداری واکنش تندی نشان دادم

واردات بیش از نیاز برنج جز خیانت به کشور مفهوم دیگری ندارد

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی واردات بیش از ۴۰۰ هزار تن برنج را خیانت به کشور نام برد و گفت:موضوع واردات برنج را با وزیر جهاد در میان گذاشتم و وی گفت که شریعتمداری دستور داده و من نسبت به این رفتاری شریعتمداری واکنش تندی نشان دادم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از فارس، مهرداد بائوچ لاهوتی امروز با تأکید بر اینکه میزان واردات بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن جز خیانت به کشور مفهوم دیگری ندارد، اظهار کرد: بر اساس سرانه جهاد کشاورزی که ۳۶ کیلوگرم برنج را برای هر ایرانی تعریف کرده، دو میلیون و ۸۰۰ هزار تن برنج مصرفی ما است که ازاین‌بین حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن در داخل تولید می‌شود.

وی با اذعان به اینکه همیشه افرادی هستند که منافع طلبند و قانون را به بهانه‌هایی دور می‌زنند، افزود: موضوع واردات برنج را با وزیر جهاد در میان گذاشتم و وی گفت که شریعتمداری دستور داده و من نسبت به این رفتار شریعتمداری واکنش تندی نشان دادم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر اینکه ما در تلاش هستیم تا این واردات صورت نگیرد، گفت: دلیل نطق اخیر من در مجلس هم همین بود چون طبق اخبار واصله مقررشده بازهم برنج وارد شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه واردات برنج جز خیانت به کشور چیزی نیست، خاطرنشان کرد: فشارهای ما در خصوص منع واردات به خاطر کشاورزان برنج‌کار نیست بلکه هر کشوری باید قوت و غذای خودش را با استفاده از امکانات داخلی تهیه کند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است دولت پول داشته باشد و از کشورهای دیگر برنج و گندم و امثالهم وارد کنند اما در چند سال دیگر امکان تهیه اقلام غذایی برای ما در کشورهای دنیا مقدور نخواهد بود.

لاهوتی با اشاره به اینکه وقتی در خلاف جهت منافع برنج دست به واردات غیرقانونی زده می‌شود کشاورز بی‌رغبت می‌شود، گفت: چون کشاورز می‌بیند کشت برنج توجیه اقتصادی ندارد نهایتاً زمین خود را می‌فروشد و معضلی شبیه تغییر کاربری‌ها ایجاد می‌شود.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق آمار موجود حدود ۳ هزار هکتار از زمین‌های شالی، چهار هزار از زمین‌های باغ توت و هفت هزار هکتار از زمین‌های باغات چای کشاورزان تغییر تاکنون کاربری پیدا کرده است.

وی با اذعان به اینکه منشأ همه تغییر کاربری‌ها عدم توجیه اقتصادی است، بیان کرد: اگر تولید محصول برای کشاورز صرفه اقتصادی داشت کشاورز رغبت به تولید می‌کند، اما اگر برای کشاورز کشت و زرع توجیه اقتصادی نداشته باشد تولید برنج نیز از بین خواهد رفت.

عضو مجمع نمایندگان گیلان حساسیت رسانه‌ها را در اطلاع‌رسانی و نظارت در این موضوع حائز اهمیت دانست و گفت: رسانه‌ها باید حساسیت بیشتری نسبت به واردات برنج داشته باشند و باید حساسیت کشاورزان و نمایندگانشان را در خانه ملت به‌گونه‌ای منعکس کنند که دستور واردات برنج را لغو و حمایت دولت به خود را جلب کند.

Share