عواقب هرگونه بداخلاقی جدید در منطقه برعهده آمریکای شرور و تروریست‌پرور خواهد بود

هشدار ستادکل نیروهای مسلح به ترامپ | مقابله پشیمان‌کننده خواهیم کرد

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: دولت ترامپ بیش از گذشته نسبت به رویکردهای نظامی خود در محیط انقلاب اسلامی دقت و مراقبت داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، سردار سید مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پی مصوبه شب گذشته کنگره آمریکا در مورد قانون جدید آمریکا علیه کشورمان به دولت ترامپ هشدار داد که من بعد، بیش از گذشته نسبت به رویکردهای نظامی خود در محیط انقلاب اسلامی دقت و مراقبت داشته باشد.

وی اظهار داشت: نیروهای مسلح ما به پشتوانه عظیم مردمی با قدرت و اعتماد به نفس بیشتر مسیر خود را برای دستیابی به قله‌های پیشرفت خواهند پیمود و با شیطنت‌های آمریکا مقابله پشیمان‌کننده خواهند داشت.

سردار جزایری در ادامه با تاکید بر اینکه سپاه و ارتش دو بال قدرتمند نظام هستند و بازی در هر میدان انقلاب اسلامی را برای آمریکایی‌ها تغییر خواهند داد افزود: عواقب هرگونه بداخلاقی جدید در منطقه برعهده آمریکای شرور و تروریست‌پرور خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: رعایت اصل اتکا به خود و خودکفایی بومی در نیروهای مسلح کشورمان عامل مهم خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا در گذشته بوده که این خط مشی با قوت همچنان جاری خواهد بود.

جزئیات طرح اقدام متقابل مجلس از زبان عضو کمیسیون امنیت ملی

همچنین جماران نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در طرح متقابل مجلس ایران علیه مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر تحریم ایران، دو هزار میلیارد تومان برای افزایش توان دفاعی سپاه در نظر گرفته شده است.

علیرضا رحیمی درباره اقدام اخیر کنگره آمریکا مبنی بر تحریم ایران و اقدامات متقابلی که مجلس شورای اسلامی در پی تهیه آن است، گفت: مصوبه ای که اخیرا در مجلس نمایندگان امریکا درباره تحریم ایران تصویب شده است، موضوع جدیدی نیست و در هفته های گذشته در مجلس سنا مطرح شده بود. علاوه بر این مصوبه کنگره باید به تایید سنای امریکا برسد، سپس با فرمان رئیس‌جمهوری قابلیت اجرایی پیدا می کند.

وی ادامه داد: نگاه ما این است که هدف از این اقدام؛ جلوگیری از بهره برداری کامل ایران از موقعیت برجام است و سناریویی که آمریکایی ها به دنبال بازگرداندن جو ایران هراسی در جهان اند. به دنبال آن ما در مجلس یک فوریت طرح اقدام متقابل را تصویب کردیم و جزئیات در کمیسیون امنیت ملی بررسی خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی درباره جزئیات این طرح تصریح کرد: اقدامات متقابلی برای پیشگیری از تحرکات ماجراجویانه آمریکا در منطقه پیش بینی شده است. دوهزار میلیارد تومان بودجه برای افزایش توان دفاعی سپاه در نظر گرفته شده است که در دو حوزه دفاعی و تحقیقی صرف خواهد شد. علاوه بر این، اعمال محدودیت برای مقامات آمریکایی نظامی و غیرنظامی که در منطقه به امور اطلاعاتی و امنیتی هستند پیش بینی شده است. تکالیفی برای وزارت اقتصاد و امور دارایی و بانک مرکزی در نظر گرفته می شود، کمیسون امنیت ملی نیز مکلف شده است تمامی تحرکات نظامی آمریکا در زمینه تروریسم را رصد و گزارش لازم را به مجلس ارائه کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر تصویب این طرح بر اجرای برجام گفت: این طرح به هیچ وجه ناقض برجام نیست. و ما در زمینه برجام قانونی اقدام متقابل و متناسب داریم که سال ۹۴ تصویب شده است. و بر اساس آن هیات نظارت بر برجام مشتکل از روسای قوا به آن رسیدگی می کنند. البته این قانون می‌تواند با طرح اقدام متقابل با تحریم های آمریکا مرتبط است

رحیمی در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه عملکرد ایران ناقض برجام بوده است؛ گفت: مقامات آمریکایی رجزخوان هایی داشته و دارند اما هدف اصلی آن ها بازگرداندن جو ایران هراسی به جهان است.

وی در ادامه تاکید کرد: حتی آمریکایی هم می دانند این اقدامات نمی تواند ناقض برجام باشد، چراکه برجام یک تعهد دو جانبه نیست و چندجانبه است. و با توجه به رویکرد متفاوت اتحادیه اروپا نسبت به آمریکا و پایبندی آن ها به برجام، این اتفاق را مثبت و سازنده ارزیابی می کنند و آمریکا را همراهی نخواهند کرد.

Share