در مراسم افتتاحیه تماشاخانه هامون عنوان شد

هامون پذیرای همه گیلانیان است | سینما آبشار به عنوان هویت تئاتر رشت باید زنده شود

رضاوند با بیان اینکه این تماشاخانه فقط معطوف به رشتی‎ها نیست، افزود: هامون پذیرای همه گیلانیان هنردوست و هنرپرور است.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم افتتاحیه تماشاخانه هامون به عنوان نخستین سالن تئاتر خصوصی استان گیلان شامگاه شنبه در رشت برگزار شد(گزارش تصویری)
در ابتدای این مراسم محمدامین رضاوند مدیر تماشاخانه هامون ضمن تشکر از همه کسانی که در راه اندازی این سالن همراهی کردند، گفت: بسیار خوشحالم که در شهری این سالن را افتتاح کردم که بیشتر مردم آن با تئاتر و نمایش آشنایی زیادی دارند.

رضاوند با بیان اینکه این تماشاخانه فقط معطوف به رشتی‎ها نیست، افزود: هامون پذیرای همه گیلانیان هنردوست و هنرپرور است.

وی یادآور شد: از ارشاد گیلان و شهرستان رشت بسیار سپاسگذار هستیم که با همکاریشان سبب دلگرمی ما در راه اندازی این سالن خصوصی تاتر شدند.

در ادامه جلسه فرهاد مهندس پور نویسنده، مدرس و کارگردان تئاتر با قدردانی از حسن معجونی و تلاش او برای جوانان و هنر تئاتر گفت: در شهرستانها نبودن سالن های تئاتر باعث شده است بسیاری از جوانان با استعداد پشت درب های بسته باشند و یا به تهران برای دنبال کردن آنچه را که دوست دارند مهاجرت کنند.

وی با بیان اینکه بازگشایی تئاترهای مستقل در یک مدیریت غیر دولتی گام بزرگی است، یادآور شد: بخش خصوصی با مشکلات ریادی روبرو است که با همکاری مردم و سازمانها و ادارات مرتبط میتوان آن را برطرف کرد.

مهندس پور خاطرنشان کرد: افتتاح سالن تئاتر خصوصی در رشت که شهر اولین ها بود بسیار با اهمیت است و امیدواریم تعداد این تئاترها بیشتر شود زیرا بنده معتقدم تئاتر کشور از همین سالن خصوصی رونق پیدا خواهد کرد.

سینما آبشار به عنوان هویت تئاتر رشت باید زنده شود

در ادامه افتتاح تماشاخانه هامون رییس ارشاد رشت به تاریخ اولین تماشاخانه در رشت اشاره کرد و گفت: باید کاری کنیم که هویت تئاتر رشت که سینمای آبشار است بازسازی شود و آن را حفظ و حراست کنیم.

حسن پور افزود: چراغ راه هنر تئاتر رشت پیشنه قدیمی و پر افتخار آن است و به گذشته خود افتخار میکنیم.

وی خطاب به مدیر سالن هامون گفت: شما جای خوبی را برای این کار فرهنگی انتخاب کردید امشب کسانی در این سالن حضور دارند که افراد سرشناس عرصه هنر تئاتر در گیلان هستند و آمدند تا شما را در این راه حمایت کنند. بنده میخواهم شما را از امشب یک رشتی و گیلانی بدانم و امیدوارم این تماشاخانه هر روز رونق پیدا کند.

گلایه از حاکمیت پول و سرمایه 

رضایی راد نمایش نامه نویس در ادامه مراسم با بیان اینکه ما نتوانستیم به رشت خدمت کنیم، افزود: امیدوارم حسن معجونی کار نیمه تمام ما را در رشت به اتمام برساند و مطمئنم این همت در این هنرمند وجود دارد.

وی با بیان اینکه در تهران تئاتر خصوصی نتوانست به هدف واقعی خود دست یابد گفت: حاکمیت پول و سرمایه کابوسی بزرگ برای تئاترهای خصوصی است. امیدوارم که در اینجا تئاتر حمایت کند و هنر تداوم داشته باشد.

در پایان حسن معجونی مدیر هنری تماشاخانه هامون اظهار کرد: تمام تلاش خود را به همت تئاتری های این شهر خواهد کرد تا این سالن همان سالن آرمانی که به دنبالش هستیم برسد و الگویی در کشور تبدیل گردد.

در پایان انوش نصر و طالبی دو پیشکسوت تئاتر گیلان زنگ دایی نمایش را برای آغاز تئاتر به صدا درآوردند.

Share