فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت در مراسم تجلیل از خبرنگاران

نیروی دریایی با تمام توان و جان خود در خدمت مردم ایران است

شهیدی گفت: نیروی دریایی در برنامه ریزی سالهای اخیر خود به این سمت حرکت کرده که از هنر رسانه ها استفاده کرده تا مردم را با ظرفیت های اقتصادی حوزه دریا آشنا کند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ناخدا یکم عرشه و ستاد احمدرضا شهیدی فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت در مراسم تجلیل از اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت دریا و گستره حوزه دریایی گیلان گفت: نیروی دریایی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ سازی درباره دریا و صنایع دریایی گام موثری برداشته است.

شهیدی در ادامه گفت: نیروی دریایی در برنامه ریزی سالهای اخیر خود به این سمت حرکت کرده که از هنر رسانه ها استفاده کرده تا مردم را با ظرفیت های اقتصادی حوزه دریا آشنا کند.

وی یادآور شد: باید تلاش کنیم توانایی‌های امنیتی و بازدارنده را به اطلاع مردم برسانیم چون که در جامعه جهانی امروزی کشورهای پیشرو، کشورهایی هستند که در حوزه صنایع دریایی صاحب فن و تخصص باشند.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت تصریح کرد: در راستای توانمندسازی نیروی دریایی کشور در استان گیلان از سال ١٣۴٢ مقر آموزش‌های تخصصی دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا در گیلان راه اندازی شد تا در آن نیروهایی تربیت شوند که با تمام توان در خدمت مردم عزیز کشورمان باشند.

شهیدی ادامه داد: برای نمونه در همین سیل های اخیر ارتش پیشتاز کمک به مردم بود و این خصلت تمام نیروهای تربیت شده نیروی دریایی جمهوری اسلامی است که با تمام توان و جان خود در خدمت مردم عزیزمان باشند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های ارائه شده در مرکز برای دو جامعه هدف شامل نیروهای وظیفه و نیروهای کادری تعبیه شده است، تصریح کرد: برای نیروهای وظیفه آموزش‌های رزم مقدماتی به اندازه‌ای که آن شخص بتواند از سلاح استفاده کند و آموزش‌های عمومی رزم مقدماتی می‌باشد که کل مدت این آموزش‌ها ٢ ماه می‌باشد.

فرمانده مرکز آموزش تخصص‌های دریایی رشت در ادامه گفت: علاوه بر سربازهای وظیفه در این مرکز برخی از درجه‌داران نیروی دریایی نیز آموزش می‌بینند که ٧٠ درصد ارکان عملیاتی ناوها و زیردریایی‌ها را شامل می‌شود و مخصوصا بخش زیادی از آموزش دیده‌های این مرکز از نیروهای عملیاتی خلیج عدن می‌باشند.

Share