توسط منطقه دو شهرداری رشت انجام شد

نصب المان کتاب در پارک شهر رشت | المان می توانند منعکس کننده هنر و اعتقادات مردم باشد

روابط عمومی منطقه دو شهرداری رشت، المان کتاب در ضلع جنوبی پارک قدس شهر رشت و از سمت ورودی خیابان ملت نصب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، إلمان کتاب در ضلع جنوبی پارک قدس شهر رشت و از سمت ورودی خیابان ملت نصب شد.

در همین راستا مرتضی عاطفی مدیر منطقه دو شهرداری رشت گفت: المان شهری به عنوان یک عنصر خاص، نماد شاخص شهری است که امروزه جایگاه آن در شهرسازی به عنوان یکی از دغدغه های معماران و شهرسازان مطرح است.

عاطفی بیان داشت: از جمله عناصر مهمی که در هویت بخشیدن به شهرها به صورت شناسنامه ای گویا، از گذشته و حال شهر، نقش اصلی را در معرفی آن به مخاطب دارند، إلمان ها هستند.

مدیر منطقه دو شهرداری رشت ابراز کرد: المان های شهری در ایجاد هویت، زیبایی، تصویر ذهنی و خوانایی و در نتیجه نقش آن ها در افزایش کیفیت شهرها می باشد که متاسفانه در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته و دچار بی مهری شده است و این در حالی است که فضاهای شهری سرزنده و پویا معرف یک شهر شاداب و باحیات اجتماعی بالا هستند که می توانند کیفیت مناسبی از زندگی را در اختیار شهروندان قرار دهند.

وی با بیان اینکه المان ها می توانند منعکس کننده هنر، خاطرات، اتفاقات و اعتقادات مردم یک شهر باشند، این عناصر شهری را در برخی موارد به عنوان یک سمبل فرهنگی اجتماعی و یا سیمای انسانی دانست و اظهار داشت: شهر رشت به واسطه فرهیختگان و اندیشمندان خود، همواره مهد فرهنگ و تمدن در ایران و جهان بوده است. لذا بیان مفاهیم ارزشمند فرهنگی و اجتماعی مانند کتاب و کتابخوانی که در بین مردم این شهر دارای جایگاه ویژه ای است می بایست مورد توجه خاص قرار گیرد.

Share