استاندار گیلان تأکید کرد:

نباید صرفاً به مردم آمار بدهیم | از نحوه پرداخت بهای برگ سبز چای راضی نیستم

استاندار گیلان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: همان حساسیتی که در حفظ منابع دولتی در استان وجود دارد در حفظ منابع بخش خصوصی نیز وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی نجفی در این نشست بر ضرورت حمایت از گلخانه‌داران تأکید کرد و افزود: باید در کنار تقویت گلخانه‌های احداث شده در جهت حمایت از گلخانه‌های جدید نیز تلاش کنیم.

وی منابع مردم را منابع کشور و منابع بخش خصوصی را منابع ملی دانست و افزود: همان حساسیتی که در حفظ منابع دولتی در استان وجود دارد در حفظ منابع بخش خصوصی  نیز وجود دارد و سیاست دولت در این سال‌های اخیر نیز همینگونه بوده است.

استاندار گیلان با اشاره به فعال شدن چند صد واحد تولیدی مشکل‌دار، راکد و نیمه راکد در کارگروه رفع موانع تولید استان، فعال کردن گلخانه‌های مشکل‌دار را از جمله اولویت‌های استان در این بخش عنوان کرد و افزود : احداث گلخانه علاوه بر اشتغالزایی و تأمین نیاز کشور، ارز آوری خوبی را برای کشور در پی خواهد داشت.

استاندار گیلان با انتقاد از روند کند احداث پایانه گل و گیاه آستارا با بیان اینکه نگاه بنده اعتماد به سرمایه‌گذار است افزود: متاسفانه تاکنون در روند ساخت این پایانه جدیت لازم مشاهده نشد.

نجفی گفت: سرمایه گذار قوی و توانمند می تواند ظرفیت های بالقوه گیلان را در بحث گلخانه ها به بالفعل تبدیل کند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران با بررسی اقتصادی و جوابگو بودن طرح سرمایه‌گذاری خواهند کرد افزود: چنانچه سرمایه‌گذاران در بررسی‌های خود برای سرمایه‌گذاری دچار اشتباه شدند دستگاه‌های متولی، سرمایه‌گذاران را در بخش‌هایی که بهره‌وری بیشتری دارد هدایت کنند.

وی با بیان اینکه از نحوه پرداخت بهای برگ سبز چای راضی نیستم افزود: باید جدیت در این بخش در سازمان چای و وزارت جهاد کشاورزی وجود داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مسئولین باید به دنبال حل مشکلات کشاورز و باغدار باشند افزود: نباید صرفاً به مردم آمار دهیم و تنها بگوییم که از سال گذشته جلوتر هستیم.

Share