اطلاعیه شماره 20 هواشناسی گیلان منتشر شد

موج هوای گرم و روند افزایش دمای گیلان در راه است

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی گیلان گفت: از روز پنجشنبه تا شنبه با نفوذ توده هوای گرم روند افزایش دما در گیلان پیش بینی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هواشناسی گیلان در اطلاعیه شماره ۲۰ خود از”موج هوای گرم و روند افزایش دما” خبرداد.

نقشـه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالبا پایدار در منطقه است. بر این اساس تا اوایل هفته آینده روند افزایش دما مورد انتظار است. قابل ذکر است افزایش دما طی روزهای جمعه و شنبه محسوس تر می باشد.

بر این اساس از روز پنجشنبه تا شنبه (هفته آینده) بیشینه دمای هوا در نواحی جلگه ای بین ۳۳ تا ۳۷ درجه سلسیوس و در نواحی جنوبی استان بین ۳۵ تا ۴۰ درجه سلسیوس پیش بینی می شود.

بنابراین با توجه به افزایش محسوس دما طی بازه مذکور توصیه می شود: ۱. در خصوص مدیریت مصرف بهینه انرژی اقدامات لازم به عمل آید. ۲. بیماران قلبی – عروقی، ریوی، سالمندان، کودکان و … در ساعات اوج گرما(ظهر ها) از ترددهای غیرضروری اجتناب نمایند. ۳. به گردشگران توصیه می گردد از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی جدا خودداری نمایند. ۴. بخش های مختلف کشاورزی(شالی کاران، مرغداری ها، پرورش دهندگان ماهی، گلخانه داران و …) با توجه به روند افزایش دما اقدامات لازم را به عمل آورند.

بخش های مختلف اجرایی نظیر شرکت توزیع برق و برق منطقه ای، شرکت آب منطقه ای، جهادکشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه علوم پزشکی و . . . با توجه به اطلاعیه صادره تمهیدات لازم را بعمل آورند. همچنین هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

Share