حضوره چهره های مطرح تئاتر

معرفی داوران هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

قطب الدین صادقی، کوروش زارعی و نادر برهانی مرند به عنوان داوران هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان معرفی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قطب الدین صادقی، کوروش زارعی و نادر برهانی مرند به عنوان داوران هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان معرفی شدند.

هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از ٢۵ لغایت ٢٨ مرداد ماه جاری در ٨ نقطه شهر لاهیجان برگزار می شود.

«حفظ ریشه های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی»، «ارتقای سطح دانش شهروندی، بهبود زندگی شهری» و «استحکام پیوند شهروندی، مشارکت در ساختن شهر سالم و پاک» از اهداف برگزاری این جشنواره است.

جشنواره امسال دارای ٢ مرحله بود که در مرحله اول ٣١٠ طرح و ایده از ٢۵ استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و ٧۵ طرح در مرحله اول پذیرفته شد؛ از ۶٣ اثر تولید شده پس از ارزیابی داوران، ۱۵ نمایش برای اجرا در بخش مسابقه و ۵ نمایش در بخش کودک پذیرفته شد.

موضوعات شهروند، شعار سال، آسیب های اجتماعی، ترویج کتاب و کتابخوانی از موضوعات مورد توجه هشتمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان است.

این گزارش می افزاید؛ مریم نجاتی، علی ظفر قهرمانی نژاد و محمود فرضی نژاد، بازبینی آثار بخش مسابقه؛ محمدعلی صادق حسنی و پوریا کریمی، بازبینی بخش کودک؛ و نگار نادری، محمدعلی صادق حسنی و یوسف فخرایی، بازخوانی طرح و ایده این دوره از جشنواره را بر عهده داشتند.

Share