عصر دیروز رخ داد:

مرگ ۲ جنگلبان بر اثر سقوط خودرو به دره در آستارا

بر اثر سقوط خودروی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان به دره ای در منطقه کوهستانی علی بابا شهرستان آستارا واقع در غرب استان، ۲ جنگلبان جان خود را از دست داده و هفت مامور دیگر مصدوم شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، خودروی یگان حفاظت این اداره کل عصر دیروز (شنبه) در بازگشت از ماموریت از منطقه لاتون و باباعلی شهرستان آستارا به دره سقوط کرده و باعث مرگ ۲ جنگلبان به نام های جلیل فرازی مقدم و شهروز شریفیان و مصدومیت هفت مامور دیگر شده است.

بر اساس این گزارش، مصدومان به بیمارستان شهرستان آستارا منتقل و تحت درمان قرار گرفته اند که حال ۲ تن از آنها وخیم است و اعزام آنها به مراکز درمانی مجهزتر در دستور کار پزشکان و کادر درمانی بیمارستان قرار دارد.

محسن یوسف پور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با عرض تسلیت به خانواده های جنگلبانان متوفی، علو درجات اخروی آنها و شفای عاجل مصدومان این حادثه را از خداوند متعال خواستار شد.

وی افزود: برای مداوای مصدومان از هیچ کوششی دریغ نمی شود و نیروهای کمک کننده، تا آخرین لحظه در کنار آنها خواهند ماند.

یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با ۲ واحد سرجنگلبانی بهارستان و لوندویل، چهار پاسگاه حفاظت و حدود ۳۰ نیروی انسانی فعالیت می کند. این شهرستان با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۴۰ هزار هکتار اراضی ملی در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

بر اساس گزارش دیگری مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری از مهار آتش سوزی یک انبار کاه و یک دستگاه خودرو پیکان در این شهر خبر داد.

سیروس وظیفه گفت: آتش سوزی انبار کاه در حیاط خانه یکی از اهالی روستای ویرمونی آستارا به وقوع پیوست و ۲ خودروی آتش نشانی با چهار آتش نشان، طی یک ساعت آن را مهار کردند.

وی با اشاره به اینکه بی احتیاطی عامل انسانی علت آن بود، افزود: این حادثه خسارت جانی نداشت ولی به بخشی زیادی از انبار کاه خسارت وارد شد.

وی همچنین از مهار آتش سوزی یک خودروی پیکان خبر داد و بیان کرد: این آتش سوزی در روستای بیجاربین آستارا با حضور بموقع ماموران آتش نشانی مهار شد.

وظیفه ادامه داد: اتصال در سیم کشی خودرو علت این آتش سوزی بود که خوشبختانه خسارت جانی نداشت.

Share