ضیایی با حضور در دفتر دیارمیرزا به مناسب روز خبرنگار؛

مراکز چهارگانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت تخصصی می‌شود

ضیایی با بیان اینکه در حوزه کاری خود در رشت بنا را بر این گذاشتیم که مراکز چهارگانه ما در این شهر را تخصصی نماییم و برای مثال مرکز شماره سه رشت را برای تخصصی علمی، مرکز شماره یک که در پارک شهر وجود دارد به عنوان مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسفندیار ضیایی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با حضور در دفتر تحریریه دیارمیرزا ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: امیدوارم شاهد تعامل بیشتر رسانه در حوزه کار کودکان و نوجوانان باشیم.

پیشینه فرهنگی استان گیلان زبانزد خاص و عام است

وی با بیان اینکه پیشینه فرهنگی استان گیلان بسیار غنی و زبان زد خاص و عام است، افزود: رسانه ها در گیلان جایگاه قابل قبولی را در کشور دارند و قصد تعامل بیشتر با رسانه ها را داریم.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با اشاره به کسب افتخارات پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در کشور و انتخاب به عنوان برترین پایگاه خبری شمال و بیست و یکمین سایت برتر کشور، گفت: ما دیارمیرزا را جزو رسانه های وزین استان گیلان می دانیم و درخشش این مجموعه در سطح کشور باعث خوشحالی ماست.

ضیایی ادامه داد: اعتقاد داریم هر کار فرهنگی که انجام می دهیم باید پیوست رسانه ای داشته باشد و در همین زمینه دست یاری خود را به سمت شما دراز می کنیم که می توانید مخاطب های ما را بیشتر بشناسید.

کار رسانه در حوزه کودک و نوجوان یک کار دلی است

وی با اشاره به جامعه هدف کودکان و نوجوانان، گفت: متأسفانه کودکان و نوجوانان رسانه‌ای ندارند و اگر رسانه‌ای در این زمینه کار می کند یک کار دلی است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، این ارگان را متخصص در زمینه کودک و نوجوان دانست و تصریح کرد: این کانون، کانون پرورش فکر و اندیشه است و اگر زیرساخت های خود را در بخش کودک و نوجوان توسعه ببخشیم در بزرگسالی نتیجه خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه باور ما این است که هرچقدر توسعه فرهنگی بسط و گسترش دهیم منجر به توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در کشور باشیم، گفت: همه این موارد نشان می دهد که باید توجه ویژه‌ای به بخش کودک و نوجوان کنیم.

سعی داریم کودکان را به گونه ای تربیت کنیم که مشکل تعامل اجتماعی نداشته باشد

ضیایی با بیان اینکه سعی داریم کودکان را به گونه ای تربیت کنیم که مشکل تعامل اجتماعی نداشته باشد، گفت: امروزه بزرگترین مشکل ما تعاملات اجتماعی بین خانواده ها و همسالان است و این بستگی به نگاه ما به حوزه کودک و نوجوان است.

ضیایی تعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با رسانه ها را خوب دانست و افزود: بنده به عنوان سرباز حوزه کودک و نوجوان در خدمت رسانه ها هستیم و می خواهیم خوراک فکری مناسبی برای غنی سازی اوقات فراغت این قشر از جامعه آماده کنیم.

فضای کاری مناسبی در دولت تدبیر و امید برای کانون فراهم شده است

وی با اشاره به اینکه فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تمام طول سال جریان دارد، گفت: الحمدالله فضایی کاری مناسبی در دولت تدبیر و امید برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان فراهم شده است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با اشاره به اینکه استاندار گیلان و فرمانداران شهرستان ها نگاه ویژه ای به این ارگان دارند، گفت: این موضوع سبب قدرت مانور بیشتر ما می شود.

توانستیم فضا را به سوی عدالت فرهنگی سوق دهیم

وی ادامه داد: با تعاملی که با مسوولین استان داریم توانستیم فضا را به سوی عدالت فرهنگی سوق دهیم.

ضیایی با بیان اینکه عدالت فرهنگی بر این بنا نیست که ما فقط امکانات را برای بچه های شهر ایجاد کنیم، افزود: نگاه ما این است که فعالیت های خود را در روستاها نیز بسط و گسترش دهیم.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان فعالیت این کانون را حول محورهای فرهنگی، هنری، علمی، ادبی و دینی دانست و افزود: به دنبال این هستیم که سرانه کتاب را در زیاد کنیم.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قبل از انجام فعالیت های دیگر به عنوان یک کتابخانه دیده می شد.

مراکز چهارگانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در رشت تخصصی می شود

ضیایی با بیان اینکه در حوزه کاری خود در رشت بنا را بر این گذاشتیم که مراکز چهارگانه ما در این شهر را تخصصی نماییم و برای مثال مرکز شماره سه رشت را برای تخصصی علمی، مرکز شماره یک که در پارک شهر وجود دارد به عنوان مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان آماده شده است و در هفته دولت از آن رونمایی می شود.

وی ایجاد کتابخانه سیار در بخش عمارلو در هفته دولت را از برنامه های کانون دانست و ادامه داد: سعی داریم در آینده نزدیک کتابخانه سیار شهری در رشت را راه اندازی می نماییم.

ضیایی اظهار کرد: امیدوارم با تعاملی که در بین دستگاه ها دولتی وجود دارد آن شاخص هایی را که برای رتبه بندی کانون ها در کشور استفاده می شود را بدست بیاوریم  فعالیت های کانون گیلان نشان می دهد که جزو کانون های برتر کشور بودیم.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت: بر این باور هستیم که ما هرچقدر فعالیت کنیم بازهم نتوانستیم جوابگوی مردم فهیم استان گیلان باشیم و باید هرچقدر می توانیم دایره گسترده گیلان را بیشتر نماییم.

ضیایی در پایان خواستار نگاه ویژه دیارمیرزا در حوزه کودک و نوجوان شد و ادامه داد: به علت جذابیت حوزه خبر و رسانه اگر بشود آموزشی برای کودکان و نوجوانان در این زمینه فراهیم کنیم، مفید است.

Share