قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

مجازات اعدام قاچاقچیان حذف نمی‌شود | توزیع مخدردولتی قانونی نیست | ورود مخدری جدید به کشور

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام آنکه مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر حذف نمی‌شود، از طرح توزیع موادمخدر دولتی انتقاد کرد و گفت: در هیچ جای دنیا موادمخدر دولتی توزیع نمی‌شود؛ در این زمینه ما تابع و پیرو قوانین بین‌المللی هستیم، این درحالی است که این طرح با قوانین داخلی کشور هم مغایرت دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، سردار علی مویدی در نشست خبری امروز خود گفت: حذف اعدام در مجازات قاچاقچیان مواد مخدر نداریم. هرچند بحث‌های متفاوتی دراین زمینه انجام شده که خوشبختانه نمایندگان مجلس دراین زمینه توجیه شده‌اند.

وی ادامه داد: مجلس به منظور اصلاح مجازات قاچاقچیان مواد مخدر، اصلاحات خود را پیشنهاد دادند اما آنچه در رسانه‌ها در خصوص این اصلاحات مطرح شد درست نیست و با آنچه منظور و مقصود مجلس بود تفاوت دارد. درصورت تصویب اصلاحات قانون مجازات قاچاقچیان و مجرمان مواد مخدر نیز در روند فعلی تاثیرات زیادی  نخواهد داشت.

مجازات اعدام قاچاقچیان حذف نمی‌شود | طبق قوانین نمی‌توانیم موادمخدر دولتی توزیع کنیم

مویدی در ادامه تاکید کرد: حذف اعدام در مجازات قاچاقچیان مواد مخدر صورت نخواهد گرفت.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه بامواد مخدر در خصوص توزیع مواد مخدر دولتی نیز تاکید کرد: موضوع مطرح شده قطع رابطه قاچاقچیان و مصرف کنندگان یعنی معتادان است. هرچند طبق قوانین کنوانسیون‌های بین‌المللی و مقررات داخلی کشور نمی توانیم نسبت به توزیع مواد مخدر دولتی اقدام کنیم و در هیچ کشوری نیز چنین اتفاقی نمی‌افتد. هرچند برخی کشورها روانگردان‌ها را به صورت کنترل شده در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند اما در هیچ کشوری کراک، هروئین و تریاک توزیع نمی شود.

مشکلی برای تامین شربت تریاک نداریم | ورود مخدر جدید «ان پی اس» به کشور و حمل آسان آن

مویدی در خصوص طرح توزیع شربت تریاک در مراکز ماده ۱۶ که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است نیز، گفت: نمونه‌های زیادی داشته ایم که مصرف شربت تریاک باعث بهبودی فرد مصرف کننده شده است. به همین دلیل امیدواریم این روش که روشی علمی و جایگزینی برای ترک مواد است در کشور ما نیز پیگیری شود. این درحالی است که مشکلی در کشور برای تامین آن نداریم.

وی در ادامه از ورود مواد مخدر جدید به کشور خبر داد و گفت: مواد مخدری جدید با پایه روانگردان به نام ” ان پی اس” به کشور وارد شده است که به دلیل شباهت آن به دارو ، حمل این مواد مخدر بسیار آسان است.

آموزش کارکنان فرودگاه‌ و گمرک برای شناختن مخدر ان پی اس از دارو

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه به آموزش کارکنان فرودگاه و گمرک جهت برخورد با قاچاق این ماده مخدر به کشور گفت: امیدواریم با تلاش رسانه‌ها و مردم توفیقات خوبی در برخودر با این مواد و جلوگیری از همه گیر شدن آن در جامعه داشته باشیم.

مویدی در ادامه با بیان اینکه در ستاد مبارزه با مواد مخدر نگاهمان با وزارت بهداشت یکسان است گفت: ورازت بهداشت یکی از ارگانهای ذیربط در حوزه مبارزه با مواد مخدراست که همکاری های خوبی را با ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته است.

Share