رئيس پليس راهنمايی و رانندگی گيلان مطرح کرد؛

لزوم هدایت خودروها به حاشیه امن راه در تصادفات خسارتی

محمدی گفت: با بیان اینکه سقف پرداخت خسارت های ناشی از تصادفات بدون نیاز به کروکی کارشناسان پلیس تا ۷۰ میلیون ریال است، گفت: رانندگان در تصادفات خسارتی با اطمینان خاطر خودروهای خود را بدون حضور پلیس به حاشیه امن راه هدایت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بیان اینکه سقف پرداخت خسارت های ناشی از تصادفات بدون نیاز به کروکی کارشناسان پلیس تا ۷۰ میلیون ریال است، گفت: رانندگان در تصادفات خسارتی با اطمینان خاطر خودروهای خود را بدون حضور پلیس به حاشیه امن راه هدایت کنند.

محمدرضا محمدی در تشریح این خبر گفت: برابر ماده ۱۸ قانون بیمه در صورتی که طرفین تصادف منجر به خسارت دارای بیمه نامه معتبر شخص ثالث بوده و اختلافی در علت بروز حادثه نداشته و دارای مدارک قانونی رانندگی باشند، نیازی به اخذ گزارش پلیس ندارند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در تصادفات خسارتی طرفین می توانند با مراجعه به بیمه ها تا سقف ۷۰میلیون ریال خسارت وارده را اخذ نمایند،افزود: شرکت های بیمه نیز حتما نسبت به پرداخت خسارت اقدام کرده و هرگونه ممانعت از سوی شرکت های بیمه تخلف محسوب شده و موارد از طریق سازمان بازرسی قابل پیگیری خواهد بود.

وی با اعلام اینکه برابر ماده ۸۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی رانندگان در صورت وقوع تصادف منجر به خسارت به جهت جلوگیری از انسداد معابر و یا وقوع حوادث بعدی رانندگان موظفند قبل از حضور کارشناس پلیس نسبت به هدایت وسیله نقلیه تصادفی به حاشیه امن راه اقدام کنند در غیر این صورت توسط پلیس جریمه خواهند شد، بیان داشت: وقوع هرگونه حادثه بعدی ناشی از عدم کنار بردن وسایل نقلیه حادثه دیده می تواند مسئولیت کیفری ناشی از آن حادثه را در پی داشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان تصریح کرد: رانندگان بعد از هدایت خودروها در تصادفات خسارتی به حاشیه امن راه و حضور پلیس در صحنه حادثه، طرفین می تواند بدون مشکل به شرکت بیمه طرف مقصر حادثه مراجعه و خسارت زیاندیده دریافت گردد.

Share