سومین دوره جشنواره روز ملی دریای کاسپین برگزار می شود

فوک و ماهیان خاویاری مورد حمایت قرار می‌گیرند | راه اندازی مرکز درمانی فوک‌ها در تالش

سومین دوره جشنواره روز ملی دریای کاسپین در شهر پره سر رضوانشهر با حضور مسئولان برگزار می‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سومین دوره جشنواره روز ملی دریای کاسپین در کپورچال رضوانشهر برگزار می‌شد.

فوک و ماهیان خاویاری مورد حمایت قرار میگیرند

رویا بابایی، هماهنگ کننده سمن زیست محیطی شقایق‌های وحشی هیرکانی در رابطه با این جشنواره گفت: دومین دوره این روز ملی سال گذشته در ساحل پره سر برگزار شد که بنا بر گفته های مسوولان اداره کل محیط زیست بهترین برنامه انجام شده برای این مناسبت بود.

وی افزود: دوره سوم این جشنواره با توجه به تجربیات گذشته به شکل بهتری انجام خواهد شد.

بابایی همچنین گفت: اردوگاه دانش آموزی شهید رجایی ساحل کپورچال در نزدیکی محور ارتباطی بندر انزلی به رضوانشهر برای اجرای این دوره در نظر گرفته شده است.

این فعال محیط زیست اضافه کرد: پیش از این مناسبت، طی روزهای ۱۱ تا ۱۵ مرداد دیوار مدرسه دخترانه حضرت خدیجه پره سر توسط هنرمندان با موضوعات مدیریت پسماند و دریای کاسپین نقاشی خواهد شد که با مراسم خاصی همراه است.

رویا بابایی از برگزاری این دوره در روز ۱۹ مرداد ماه خبرداد و گفت: ساخت مجسمه های شنی، نقاشی عمومی بر روی بوم بزرگ، پرواز بادبادکها، پخت غذاهای دریایی، ساخت عروسک از مواد دور ریختنی از جمله بخشهای این جشنواره است.

وی همچنین اضافه کرد: این دوره به صورت غرفه های تخصصی برگزار می شود و آموزش شرکت کنندگان در غرفه های مختلف از جمله صیادان و خانواده هایی که به طور مستقیم با دریا در ارتباط هستند انجام خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به گونه های در خطر این دریا گفت: فوک و ماهیان خاویاری در این دوره مورد حمایت قرار میگیرند.

تقدیر ویژه ای از ناجیان غریق به دلیل حفاظت از جان مردم 

اکبر میغی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رضوانشهر ضمن تاکید بر حضور تمام سازمانها و افرادی که به نوعی با دریا در تماس هستند گفت: منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، سازمان بنادر و کشتیرانی، نیروگاه سیکل ترکیبی پره سر، پیمانکاران و شهرهای نمونه در موضوع دریا و مدیریت پسماندها، انستیتو تحقیقات ماهیان دریای خزر و سمن های زیست محیطی از جمله دعوت شوندگان این دوره برای راه اندازی غرفه های اختصاصی خواهند بود.

وی از تدارک برای طراحی تندیس سومین دوره جشنواره خبر داد و با بیان حضور ناجیان غریق در سواحل گفت: تقدیر ویژه ای از ناجیان به دلیل فعالیت در زمینه حفاظت از جان مردم صورت می گیرد.

راه اندازی مرکز درمانی فوک ها در شهرستان تالش

عارف شادکام رییس اداره حفاظت محیط زیست تالش نیز با بیان اهمیت این روز گفت: تعدادی از ماهیان خاویاری به مناسبت این روز و نشان دادن اهمیت جانداران این دریا رهاسازی خواهند شد.

وی در ادامه از انجام مکاتبات اداری برای راه اندازی مرکز درمانی فوک ها در شهرستان تالش و غرب دریای خزر سخن گفت.

Share