محمدعلی برنو عکاس گیلانی نهاد ریاست جمهوری

عکاسان روانشناس و جامعه شناس هستند | برای من عکاسی عشق است

برنو با اشاره به اینکه همه عکاسان روانشناس و جامعه شناس هستند، گفت: عکاسی برای من وسیله برای انتقال حقیقت به مردم جامعه است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین تجلیل از محمد علی برنو عکاس گیلانی نهاد ریاست جمهوری و برنده جایزه px3 فرانسه پیش از ظهر امروز در رشت برگزار شد.

برنو در ابتدا مراسم با بیان اینکه عکاسها زیاد اهل حرف نیستند، اظهار کرد: امیدوارم بها دادن به جوانان در عرصه های هنری و خبری تداوم داشته باشد و اتفاقات خوبی در این زمینه بیفتد.

عکاس گیلانی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه در دنیا همه چیز خیلی زود تغییر میکند، افزود: سالهای گذشته شهر ما چهره‌ای دیگر داشت و امروز تغییر کرده است و این هنر عکس و عکاس است که تاریخ را ثبت و برای آیندگان حفظ و حراست کند.

وی با بیان اینکه عکاسی باید در خدمت محتوا قرار بگیرد، یادآور شد: بنده معتقدم عکاس به بیننده باید شوک دهد. عکاسان با خلاقیت و نوآوری خود تصاویر ماندگاری را ثبت و ضبط می‌کنند.

برنو با اشاره به اینکه همه عکاسان روانشناس و جامعه شناس هستند، گفت: عکاسی برای من وسیله برای انتقال حقیقت به مردم جامعه است. در واقع برای من عکاسی عشق است و عاشق باید در عشق تجزیه شود.

وی افزود: عکاسی که به حرفه خود علاقه دارد از سوژه فاصله نمی‌گیرد همچنین عکاسان، روشنفکر نما نمی‌توانند واقعیت را انتشار دهند.

برنو با بیان اینکه عکاسان واقعی در دریای معصومیت شنا می‌کنند و هیچگاه غرق نمی‌شوند، افزود: باید عکاس به صورت حرفه ای تولید محتوا کند و مدیریت داشته باشد و از زمان و مکان مناسب بهره بگیرد.

برنده جایزه px3 فرانسه اظهار کرد: برای عکاسان همیشه شرایط فراهم نیست و هر اتقاق نیز یکبار رخ می‌دهد و اگر ثبت شود ماندگار خواهد شد.

،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share