توسط آرمان حداد صورت گرفت:

صعود بدون کپسول اکسیژن به دوازدهمین قله بلند در دنیا

کوهنورد گیلانی به دوازدهمین قله بلند در دنیا با ارتفاع ۸۰۵۱ متر بدون کپسول اکسیژن صعود کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آرمان حداد از صعود خود به قله ۸ هزار و ۵۱ متری برود پیک کشور پاکستان خبر داد و اظهار کرد این قله دوازدهمین قله بلند در دنیا با ارتفاع ۸۰۵۱ متر، در رشته‌کوه قراقروم و در شمال شرقی پاکستان واقع شده‌است.

کوهنورد گیلانی با بیان اینکه این صعود طی ۵۳ روز انجام شد، به سختی های این صعود اشاره کرد و افزود:از ویژگی های منحصربفرد این صعود این است که بدون کپسول اکسیژن و باربر ارتفاع انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ نفر از دنیا برای این صعود آمده بودند،ادامه داد:تنها ۱۸ نفر موفق شدند این صعود را به اتمام برسانند که از این تعداد تنها دو نفر ایرانی بودیم.

حداد با اشاره به اینکه صعود به ۴ قله بالای ۸ هزار متر را در کارنامه خود دارد،گفت:بطور کلی ۱۴ قله بالای ۸ هزار متر داریم.

کوهنورد گیلانی با اشاره به اینکه پیش از این صعود به دو قله بالای ۷ هزار متر داشته است،تاکید کرد:در فروردین ۹۷ صعود به قله دائولا در کشور نپال را خواهم داشت.

وی غرور ملی و آرامش را ویژگی منحصربفرد پس از صعود به قلل مختلف عنوان کرد و یادآور شد:از حمایت های شورای شهر رشت و شهرداری رشت و اداره کل ورزش و جوانان استان قدردانی می کنم که با حمایت های مادی و معنوی خود من را در این مهم یاری رساندند.

Share