دیارمیرزا گزارش می‌دهد

شورای پنجم با کدام ترکیب به زمین خواهند رفت | شکریه در کدام سوی زمین می‌ایستد؟

با توجه به آغاز به کار شورای پنجم کمتر از ده روز دیگر، دو بحث اصلی و عمده ذهن بسیای را به خود معطوف کرده است؛ یکی انتخابات هیات رئیسه شورا و دیگری نام شخصی که بر صندلی شهرداری رشت تکیه خواهد زد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا چیزی به پایان عمر چهارساله شورای چهارم باقی نمانده و حالا منتخبین پنجمین دوره شوراها آماده می‌شوند تا کرسی‌های خود را از نمایندگان قبلی تحویل بگیرند. با توجه به آغاز به کار شورای پنجم کمتر از ده روز دیگر، دو بحث اصلی و عمده ذهن بسیای را به خود معطوف کرده است؛ یکی انتخابات هیات رئیسه شورا و دیگری نام شخصی که بر صندلی شهرداری رشت تکیه خواهد زد.

آغاز به کار شوراها معمولاً با تب و تاب انتخابات هیات رئیسه همراه است. طبعاً در انتخابات هیات رئیسه شوراها در کلانشهرها به خصوص در شهر رشت، این حساسیت وجود دارد که چه جناح‌بندی‌هایی شکل می‌گیرد و کدام اعضا با یکدیگر همراه می‌شوند و کدام اعضا مقابل هم قرار می‌گیرند. تکلیف برخی از اعضا اظهر من‌الشمس است. مثلاً طبیعی است آقایان رمضانپور، زاهد و حاجی‌پور به دلیل تمایلات سیاسی مشخص خود با اصولگرایان پیوند برقرار ‌نکنند. هر چند ممکن است در مواردی این پیوند ایجاد شود اما نمی‌توان برای آنها یک پیوند استراتژیک متصور بود. در مقابل نیز محمدحسن عاقل منش و حجت جذب، نمی توانند متحدان استراتژیک اصلاح طلبان باشند.

اما در مورد برخی از اعضاء تردیدهایی وجود دارد. در این میان اعضایی هستند که جهت‌گیری‌های سیاسی آنها کنجکاوبرانگیز است. به طور مثال در شورای شهر رشت می‌توان به جلال‌الدین محمد شکریه اشاره کرد. اگرچه شکریه در طول مدیریت پر سابقه خود نشان داده که اهل اعتدال است، در این شکی نیست که رویکردهای اصلاح‌طلبانه دارد؛ نشان به این نشان که ستاد مرکزی او در انتخابات با ستاد روحانی یکی بود. بنابراین بعید به نظر می‌رسد که شکریه با تمام فراز و نشیب‌های موجود به دیوار اصولگرایان تکیه بزند.

Share