سوال مهم این روزهای مردم

شوراهای پنجم چه زمانی آغاز به کار می‌کنند؛ ۱۴ مرداد یا ۱۲ شهریور؟!

اگرچه تاریخ ثابت اغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا ۱۴ مرداد تعیین شده است اما به دلیل اختلاف نظر پیش آمده بین مجلس و شورای نگهبان به ظنر می رسد شوراهای پنجم در همان ۱۲ شهریور شروع به کار کنند.

  اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بنابر نظر اصلاحی مجلس شورای اسلامی در قانون «تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران»، می‌بایست روز ۱۴ مرداد ماه سال جاری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز به کار کنند اما باتوجه به اینکه تاریخ آغاز به کار شورا در مرداد ماه هنوز مورد تائید شورای نگهبان قرار نگرفته است احتمالا ۱۲ شهریور ماه شوراهای پنجم در سراسر کشور آغاز به کار خواهند کرد.

موضوعی که مهدی چمران رئیس شورای عالی استان ها نیز بر آن تاکید کرده و گفته است «با اینکه طرح تصویب شده مجلس به شورای نگهبان رفت اما از آنجا که هنوز از شورای نگهبان پاسخی نیامده که به مجلس و سپس به دولت برود تا از آنجا به شوراها ابلاغ شود بنابراین تاریخ ۱۲ مرداد قابل اعمال نیست و کماکان همان ۱۲ شهریور زمان اصلی شروع به کار دوره جدید شوراهاست».

انتخاب شهردار یکی از مهمترین وظایف شوراهاست که پس از شروع به کار رسمی شوراهای پنجم در سراسر کشور تحقق خواهد یافت.

گفتنی است مطابق قانونی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود، برای همیشه شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۱۴ مرداد ماه شروع به کار خواهند کرد.

،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share