روایت یک جنایت خونین

سایه به سایه درتعقیب قاتل همسرکش

مرد جوان که تصمیم به کشتن همسرش گرفته بود ساعت ۷ صبح پس از آماده کردن صبحانه برای دختر خردسالش، سوئیچ خود را به او داد و گفت: دخترم برو پایین، تا بیایم تو را به مدرسه برسانم. دخترک هم از آپارتمان بیرون رفت غافل ازاینکه برای آخرین بار مادرش را می‌بیند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایران، صبح روز شنبه شانزدهم بهمن سال گذشته به کلانتری ۱۳۹ مرزداران خبر رسید که در آپارتمانی واقع در خیابان ابراهیمی، زنی ۳۰ ساله به نام آمنه با ضربات متعدد کارد آشپزخانه به قتل رسیده است. پدر قربانی جنایت که با جسد خون آلود دخترش روبه‌رو شده بود باصدایی لرزان به تیم جنایی گفت: طبق روال هر روز برای بردن دخترم به محل کارش، به دنبالش آمدم اما او از خانه بیرون نیامده بود. چندین بار زنگ زدم اما کسی در را باز نکرد؛ چند بار هم با گوشی تلفن همراهش تماس گرفتم اما باز هم جوابی نشنیدم؛ وقتی با نگرانی به همسرش زنگ زدم او هم به تلفن جواب نداد. بسرعت به مدرسه نوه‌ام هلیا رفتم و کلید منزلشان را گرفتم.

همان موقع هلیا گفت: «پدرش او را مثل همیشه به مدرسه رسانده و بعد هم به محل کارش رفته است. با شنیدن این حرف بسرعت خودم را به خانه دخترم رساندم و وارد خانه شدم؛ اما پس از ورود درکمال ناباوری با جسد خونین دخترم در اتاق خواب روبه‌رو شدم. در حالی که چاقوی آشپزخانه هنوزدر سینه‌اش قرار داشت. دخترم مرده بود و نفس نمی‌کشید؛ از همسایگان کمک خواستم و دیگر حال خودم را نفهمیدم…

هلیا هم پس از حضور در خانه و اطلاع از کشته شدن مادرش، به کارآگاهان گفت: «امروز ساعت ۷ صبح از خواب بیدار شدم؛ پدرم برایم صبحانه درست کرد و آن را داخل کیفم گذاشت و به من گفت: برو پایین تا من هم بیایم. سوئیچ خودرو پژو پارس سفید خودش را هم به من داد تا سوار ماشین شوم. گفت: «توی ماشین بشین تا من بیام» یادم افتاد که توپ تنیس خودم را بر نداشته‌ام؛ برگشتم به خانه دیدم مادرم در پذیرایی نشسته و گوشی تلفن همراهش را بررسی می‌کند؛ با مادرم به دنبال توپ تنیس گشتیم اما پیدایش نکردیم؛ من پایین رفتم و سوار ماشین شدم که پدرم ۵ دقیقه بعد آمد؛ در مسیر مدرسه پدرم دایم می‌گفت: «دخترم مواظب خودت باش. چندین بار این جمله را تکرار کرد! کاری که پیش از این هیچگاه از پدرم ندیده بودم؛ پدر و مادرم روز جمعه با هم دعوای شدیدی کرده بودند و من صدای جر و بحث آنها را از داخل اتاقم می‌شنیدم.»

در جست‌و‌جوی قاتل فراری

کارآگاهان در تحقیق از همسایگان و اهالی مجتمع مسکونی اطلاع پیدا کردند که نزاع و درگیری زن جوان با همسرش ابوالفضل. ش (۳۳ ساله) دارای سابقه قبلی بوده و حتی در چندین مورد نیز به علت شدت درگیری‌هایشان از سوی همسایگان مورد اعتراض قرار گرفته‌اند؛ همسایگان هم گفتند این مرد چندین بارهمسرش را تهدید به مرگ کرده بود.
با توجه به شواهد و دلایل به دست آمده درباره ارتکاب جنایت توسط این مرد، کارآگاهان به محل کارش در شهریار رفتند. ابوالفضل مالک یک کارگاه بتن‌ریزی بود که کارگرانش گفتند او از زمان کشته شدن همسرش به آنجا سر نزده است.
پس از ماه‌ها جست‌و‌جو برای یافتن این متهم فراری اکنون بازپرس جنایی درخواست انتشار بدون پوشش تصویر «ابوالفضل. ش» را داده است. پلیس آگاهی نیز ازمردم خواسته هرگونه اطلاعات در خصوص نشانی، مخفیگاه یا محل‌های تردد وی را از طریق شماره تماس ۵۱۰۵۵۴۲۸ در اختیار کارآگاهان اداره ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهنـد.

Share