دیدار استاندار گیلان با رئیس جمعیت هلال احمر کشور:

ساخت پایگاه امداد هوایی تسریع شود | تغییرات محسوسی در گیلان مشاهده می‌شود

استاندار گیلان در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر در لنگرود تسریع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدعلی نجفی صبح امروز در دیدار دکتر ضیائی؛ رئیس جمعیت هلال احمر کشور که با حضور رئیس مجمع نمایندگان گیلان صورت پذیرفت با بیان اینکه استقرار دائمی بالگرد امداد هوایی یکی از مطالبات مهم مردم و مسئولان گیلان در سال های گذشته بود، گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این بالگرد در استان گیلان استقرار یافته است.

وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن گیلان و تنوع مخاطرات و بلایای طبیعی در استان گفت: حادثه خبر نمی کند و نیاز بود تا این بالگرد به صورت دائمی در استان مستقر شود.

نجفی افزود: با استقرار بالگرد دائمی، تسریع در ساخت پایگاه امداد هوایی از سوی جمعیت هلال احمر ضروری است.

وی ادامه داد: استانداری گیلان نیز برای تسریع در ساخت پایگاه و آشیانه ی بالگرد کمک می کند.

استاندار گیلان ادامه داد: گیلان به لحاظ حوادث غیرمترقبه و مخاطرات طبیعی جزء استان های نخست کشور محسوب می شود و این ویژگی به همراه گردشگرپذیر بودن آن موجب می گردد تا جمعیت هلال احمر برای تقویت زیرساخت های موجود در استان توجه بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به سفر میلیون ها گردشگر به گیلان نیازمند تقویت امداد جاده ای، نوسازی ناوگان حمل و نقل و تقویت انبارهای ذخیره هلال احمر در استان هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در این دیدار با قدردانی از تلاش های مجدانه استاندار گیلان، افزود: استان گیلان استاندار پرتلاشی دارد و از این ظرفیت تاکنون بهره خوبی برده است.

وی بر لزوم توجه بیشتر به استان سرسبز گیلان از سوی مدیران ارشد کشوری تأکید کرد.

ضیائی از استان گیلان به عنوان استانی با مخاطرات طبیعی گوناگون یاد کرد و گفت: گیلان با توجه به مسافرخیز و گردشگرپذیر بودن، نیاز به توجه ویژه ای دارد و از نگاه ما استانی مهم محسوب می شود.

وی اظهار کرد: در تلاشیم تا پایان سال توزیع خودرو به تمامی استان ها صورت گیرد و بطورکلی بنا داریم از لحاظ سخت افزاری کمک های ارزنده ای کنیم که یقینا استان گیلان بطور ویژه مدنظر ما خواهد بود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: تغییرات محسوسی طی یک سال گذشته در استان گیلان مشاهده می شود؛ به خصوص در مورد استقرار بالگرد که البته این ها نشان می دهد استاندار گیلان توجه ویژه ای پیرامون این حوزه دارد.

وی اقدامات مختلف صورت گرفته را جزء وظایف خود و سایر مسئولین برشمرد.

گفتنی است: رئیس جمعیت هلال احمر به منظور بازدید از اردوی نشاط و امید جوانان هلال احمر در اردوگاه مهر بندرانزلی و حضور در نشست هم اندیشی دبیران مجامع کانون های دانشجویی سازمان جوانان وارد استان گیلان شد.

وی از مسابقات ورزشی، کارگاه های ارتباط موثر، آموزش حفظ ایمنی در محیط های آبی و کارگاه های مسیر موفقیت نیز بازدید خواهد کرد.

لازم به ذکر است، اردوهای نشاط و امید، امسال در ۴ نوبت با حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر از دبیران و اعضای فعال طرح های سازمان جوانان هلال احمر از ۱۴ مرداد تا اول شهریور در اردوگاه مهر سازمان جوانان هلال احمر در بندر انزلی برگزار می شود.

Share