حسینی: دشمن دنبال لرزش پایه‌های نظام است

رونمایی از مستند «بی‌نشان» با حضور وزیر اسبق ارشاد در لنگرود

وزیر ارشاد دولت دهم هدف شبکه‌های فارسی زبانی که با حجم تبلیغاتی بالا و سرمایه‌گذاری کلان راه‌اندازی می‌شوند را نابودی فرهنگ مقاومت و ایثار در جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: دشمن با بمباران تبلیغاتی به‌دنبال لرزش پایه‌های نظام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در مراسم رونمایی از مستند «بی‌نشان» در مورد زندگی شهید جاویدالاثر محمدرضا یعقوبی در لنگرود اظهار داشت: شهدا نیازی به تعریف، تمجید و تکریم ندارند.

وزیر ارشاد دولت دهم با بیان اینکه شهیدان به عشق و آرمان خود که همانا شهادت در راه خدا و دین خدا بود، رسیدند افزود: آنها هیچ خواسته و تمنایی نداشتند و چون به‌دنبال کسب رضای خدا بودند در کمال سادگی زندگی کردند.

وی ضمن تقدیر از کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده فیلم مستند ۳۲ دقیقه‌ای شهید محمدرضا یعقوبی کیاسه اعلام کرد: همه ما نیازمند حضور در محفل یاد و خاطره شهدا هستیم.

حسینی جامعه‌ دارای شهید را یک جامعه زنده و پویا دانست و اظهار داشت: جامعه‌ای که در آن شهید وجود داشته باشد هیچ‌گاه دچار غفلت، رکود و ایستایی نمی‌شود.

وزیر ارشاد دولت دهم تصریح کرد: خداوند شهدا را گلچین کرد و حالا ما موظف هستیم روحیه و فرهنگ عبادت را در زندگی و جامعه خود زنده نگه داریم.

وی خاطرنشان کرد: شهید یعقوبی خانه و زندگی و تعلقات خاطر را رها کرد و در خط مقدم در برابر داعش ایستاد و جنگید. شهید محمدرضا یعقوبی شخصیتی بود که در دوران هشت سال دفاع مقدس جان برکف نهاد و در کنار سرداران و شهیدان بزرگواری چون شهید کاوه و شهید حسین املاکی که همه افلاکی شدند جنگید.

وزیر ارشاد دولت دهم با اشاره به روز پنجم مرداد و سالروز عملیات باشکوه مرصاد یادآور شد: فرزندان برومند این ملت در آن سال در مقابل منافقانی که به نوعی داعشی بودند ایستادند.

وی با قیاس مبارزه امروز با جنگ هشت سال دفاع مقدس اعلام کرد: مبارزه امروز بسیار پیچیده‌تر و دشوارتر از گذشته است و شهیدانی مانند شهید محمدرضا یعقوبی به‌دنبال جنجال و هیاهو نبودند و هرگز ادعایی نداشتند بلکه تا قبل از شهادت گمنام زیستند. شهیدان مردان مخلص خدا بودند و هیچ خواسته و تمنایی نداشتند بلکه در کمال سادگی زندگی می‌کردند زیرا به‌دنبال رضای خداوند بودند.

وزیر ارشاد دولت دهم هدف شبکه‌های فارسی زبانی که با حجم تبلیغاتی بالا و سرمایه‌گذاری کلان راه‌اندازی می‌شوند را نابودی فرهنگ مقاومت و ایثار در جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: باید با کار فرهنگی اهداف آن‌ها را نشانه بگیریم. اخیراً ۱۰ شبکه جدید به شبکه فارسی زبان GEM اضافه شده است؛ دشمن با بمباران تبلیغاتی و ساخت برنامه‌های متنوع به‌دنبال لرزش پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حسینی با اشاره به فرازی از سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان فرمودند هر اندیشه‌ای که بخواهد ماندگار شود باید در قالب هنر تجلی پیدا کند زیرا هنر می‌تواند سبب  مانایی و جاودانه شدن آثار شود و قطعاً برای فرزندان و جوانان ایران اسلامی که جنگ را لمس نکردند جاذبه و کشش بیشتری داشته باشد.

وی به توافق هسته‌ای و مذاکرات انجام شده اشاره کرد و ابراز داشت: پس از همه فرازها و فرودها می‌بینیم که تحریم جدید و حرف تازه‌ای به میان آورده شد و بسته‌ جدیدی که مفسران سیاسی با عنوان سیاه‌چاله از آن یاد می‌کنند رونمایی شده است.

وزیر ارشاد دولت دهم تاکید کرد: وقتی که می‌گویند سیاه‌چاله به‌معنای یک یا چند شرکت نیست، آن‌ها می‌خواهند همه چیز را در این سیاه‌چاله فرو ببرند و این مختص سپاه نیست بلکه همه نهادها و دستگاه‌ها به‌نوعی در این مسئله درگیر می‌شوند.

Share