شهیدی خبرداد

رشد بیش از ۳ برابری اتصال واحدهای صنعتی به سیستم های تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در گیلان

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : برخورداری شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان از امکانات زیرساختی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی از میانگین کشوری بیشتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهیدی با اشاره به رشد ۲۶ درصدی در راه اندازی واحدهای به بهره برداری رسیده در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی گفت: با آغاز به کار و بهره برداری از ۱۶۷ واحد صنعتی طی چهار سال گذشته، هم اکنون بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی در استان در حال فعالیت هستند.

وی میزان اشتغال در این واحدها را بیش از ۱۳ هزار نفر، عنوان کرد و افزود: در این زمینه نیز شاهد رشد ۱۴درصدی در میزان اشتغال ایجادی در سطح این واحدها بوده ایم.

شهیدی همچنین از تلاش شرکت شهرک های صنعتی در راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد و نیمه راکد در استان خبر داد و افزود: طی این مدت، ۱۳۸ واحد صنعتی مجدداً به چرخه تولید بازگشتند که خوشبختانه فعالیت مجدد آنها، برای بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال در برداشته است.

احمدعلی شهیدی در ادامه از ارائه تسهیلات ۱۳۱ میلیارد ریالی به ۹۷ واحد صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی در قالب طرح ایجاد رونق در صنایع کوچک و متوسط خبر داد.

وی همچنین سیاست های صندوق حمایتی شرکت شهرک ها را گامی برای حمایت از واحد های صنعتی و تامین وثیقه برای دریافت تسهیلات توسط این واحدها عنوان کرد و افزود: در این مدت ۱۴۸میلیارد ریال ضمانت، از محل صندوق ضمانت سرمایه گذاری برای ۱۶ واحد صنعتی صادر شده است.

وی توجه به حفظ محیط زیست را یکی از اصولی ترین تعهدات شرکت شهرک های صنعتی گیلان عنوان کرد و افزود: برخورداری شهرک ها و نواحی صنعتی گیلان از امکانات زیرساختی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی از میانگین کشوری بیشتر است و شاهد رشد بیش از ۳ برابری اتصال واحدهای صنعتی به سیستم های تصفیه خانه فاضلاب صنعتی بوده ایم.

شهیدی با بیان بهره مندی و اتصال ۵۰۶ واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی به تصفیه خانه فاضلاب صنعتی تصریح کرد: ۶۴ درصد از مجموع ۷۹۴ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده در شهرک ها و نواحی صنعتی در گیلان، از سیستم های تصفیه فاضلاب صنعتی برخوردارند و این در حالی است که میانگین برخورداری از این امکانات در سطح کشور ۵۲ درصد است.

وی با اشاره به بهره مندی شهرک های صنعتی شفت، لوشان، انزلی، صومعه سرا، لاهیجان، سیاهکل، تالش و رودسر به سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی، تصریح کرد: هم اکنون در ۵ شهرک و ناحیه صنعتی شامل نقره ده آستانه اشرفیه، نالکیاشر لنگرود، کوچیچال فومن، سکام رضوانشهر و سفیدرود رشت تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی در حال احداث است.

وی همچنین تصریح کرد: تصفیه خانه های فاضلاب صنعتی در شهرک های صنعتی لاهیجان (مدول۲)، خرشک و نواحی صنعتی پرکاپشت آستانه ، آسیابسران املش و اطاقور لنگرود نیز در دست طراحی می باشد.

Share