فرماندار آستارا:

دولت توجه جدی به آستارا دارد | آستارا نقش مهمی در تجارت جهانی و توسعه ایران دارد

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: بهره برداری کامل از ظرفیت های بندر و منطقه ویژه آستارا از مطالبات جدی این شهرستان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یونس رنجکش در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: با توجه به شرایط و موقعیت خاص آستارا و وجود بندر و منطقه ویژه در این شهرستان می‌طلبد تا سرمایه گذاری های این حوزه برای ارائه خدمات بهتر، سریعتر انجام شود.

وی اضافه کرد: مردم انتظار دارند تا اثرات حضور و وجود این ظرفیت‌ها را در زندگی اجتماعی خود ببینند و باید تلاش کنیم تا این اتفاق ها هرچه سریعتر در شهرستان بیفتد.

 وی ضمن تشکر از اقدامات انجام گرفته در بندر آستارا و منطقه ویژه اظهار داشت: دولت توجه جدی به آستارا دارد و این شهرستان دارای موقعیتی ویژه است که نقش مهمی در تجارت جهانی و توسعه ایران دارد و با تکمیل زیرساخت‌های حوزه بندری و منطقه ویژه ارزش افزوده و اهمیت آن بیشتر خواهد شد.

وی و هیات همراه همچنین در بازدید از بندر و محدوده منطقه ویژه آستارا از نزدیک با روند اقدامات انجام گرفته و در حال انجام با توضیحاتی که توسط چراغی، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان ارائه داده شد آشنا گردید.

در این دیدار که ولی داداشی نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت موضوع استفاده از اسکله بندر برای صید تفریحی نیز مطرح و بر اساس توافق مسئولان شهرستان مقرر گردیده اقداماتی در این زمینه انجام شود.

فرماندار آستارا همچنین در بازدید از این بندر با ارائه طرح ایجاد اسکله تفریحی در محدوده اطراف بندر خواستار مساعدت های لازم با شهرستان در اجرایی شدن این طرح شد.

یونس رنجکش گفت: رونق اقتصادی در این شهرستان زمانی اتفاق می‌افتد که به دنبال ایجاد فرصت‌های پایدار اقتصادی و کسب و کار های پایدار در شهرستان باشیم.

در این بازدید همچنین نمازخانه منطقه ویژه آستارا، با حضور فرماندار، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان افتتاح شد.

Share