مدیر هنری تماشاخانه هامون

دغدغه تماشاخانه هامون باید تئاتر باشد نه پول | تا دو سال دیگر رشت قطب تئاتر می‎شود

مدیر هنری تماشاخانه هامون با بیان اینکه گیلان لایق بهترین‎ها است متذکر شد: تا دو سال دیگر رشت قطب تئاتر می‎شود و هنرمندان برای حضور در رشت استقبال کنند.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسن معجونی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای کشورمان در نشست خبری تئاتر «خرس و خاستگاری» که به زبان گیلکی برای دومین بار در رشت روی صحنه می‎رود اظهار کرد: با نیت اجرا به شهر رشت نیامده بودم و تئاتر مذکور ثمره کلاسهای آموزشی برگزار شده در این شهر است.

کارگردان «خرس و خاستگاری» با بیان اینکه در رشت استقبال خوبی از تئاتر صورت می گیرد متذکر شد: اگرچه می‎توانیم تعداد اجراها را بیشتر کنیم اما یک هفته زمان بسیار مناسبی برای اجرا خواهد بود چون خود مخاطب می‎تواند تئاتر را تبلیع کند.

معجونی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه افتتاح تماشاخانه هامون یک اتفاق خوبی برای تئاتر رشت است، گفت: بنده دنبال نمایشی بودم که جنبه نمادین داشته باشد. نمایش خرس و خواستگاری در وهله اول به زبان روسی است و اجرای آن به زبان گلیکی انجام می‎شود.

معجونی یکی از رسالت های خود را استفاده از هنرمندان بومی دانست و گفت: کار برای کودکان در اولویت ماست و برنامه هایی مختص کودک در تماشاخانه هامون اجرا میشود. همچنین با تداوم اجرای گروه‌های مختلف تئاتر تبدیل به یک حرفه می‌شود.

وی کمبود سالن را یکی از مشکلات رشت دانست و افزود: تالار مرکزی شهر رشت پس از افتتاح در ایران بی نظر خواهد بود.

مدیر هنری تماشاخانه هامون با بیان اینکه گیلان لایق بهترین‎ها است متذکر شد: تا دو سال دیگر رشت قطب تئاتر می‎شود و هنرمندان برای حضور در رشت استقبال کنند.

معجونی افزود: زبان گیلکی ساده و روان است. بازیگر باید در لحظه باشد و زبان فارسی برای هنرمندان وقفه ایجاد میکرد به همین دلیل از زبان گیلکی در این نمایش استفاده کردیم.

وی یادآور شد: ۵۰ درصد اجراهای طی سال از گروه‌های تئاتری فعال در استان گیلان و ۵۰ درصد استفاده از گروه‌های تئاتری حرفه‌ای تهران دیگر اهداف هامون است.

معجونی با تاکید بر لزوم عدم افزایش قیمت تئاتر و عدم استفاده از سوپراستارها اظهار کرد مردم نباید عادت به دیدن فرد کنند بلکه تئاتر باید خودش دیده شود. باید کاری کنیم که به حای دیدن یک کار در طول سال حداقل مردم شهر در سال ۱۰ کار ببیندند. طوری باید تئاتر کار کنیم که مردم نمایش را در سبد فرهنگی خود قرار دهند.

وی افزود: تا زمانی که بنده مدیریت هنری این سالن را برعهده دارم به گونه ای عمل می کنیم تا الگو شود. دغدغه سالن هامون باید تئاتر باشد نه پول درآوردن. به دنبال این هستم که مردم کارهای با کیفیت را بببیند و هر کاری نباید اینجا اجرا شود.

Share