مدیرعامل برق منطقه ای گیلان

در طول سال ۳۰۰ ساعت ایام اوج مصرف انرژی برق وجود دارد

بلبل آبادی با بیان اینکه در طول سال ۳۰۰ ساعت ایام اوج مصرف انرژی برق را داریم افزود: این ساعات را با برنامه ریزی اقدامات شبکه‌ای، تامین انرژی می‌کنیم

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عظیم بلبل آبادی، مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در نشست با اصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: اصحاب رسانه در انعکاس فعالیت های مسئولین وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.

بلبل آبادی با بیان اینکه در طول سال ۳۰۰ ساعت ایام اوج مصرف انرژی برق را داریم افزود: این ساعات را با برنامه ریزی اقدامات شبکه‌ای، تامین انرژی می‌کنیم و شرکت برق منطقه ای گیلان در دو سال گذشته در رابطه با تامین برق پایدار، اقدامات اساسی را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان با اشاره به رشد سالانه مصرف برق، یا آور شد: بیشترین پیک مصرف برق امسال را در ۱۹ مرداد با مصرف هزار و ۷۲۰ مگاوات انرژی برق شاهد بودیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه هنوز فصل گرما به طور کامل پشت سر نگذاشته ایم افزود: برای جبران رشد ۷ درصدی انرژی پروژه هایی تحت عنوان خط انتقال را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان به بهره برداری پست‌های انزلی و سلیمانداراب اشاره کرد و گفت: با هدف تقویت و پایداری شبکه فوق توزیع گلسار رشت، پست سیار ۶۳.۲۰کیلوولت شرکت برق منطقه ای گیلان به همراه اتصالات ۶۳ کیلوولت آن تا دو ماه آینده با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

بلبل آبادی با اشاره پروژه های در دست اقدام اظهار کرد: پروژه ای به قدرت ۴۳۰ مگاوات آمپر با ۲۲۰ کیلومتر مدار در دست اجراست که برای به اتمام رساندش با کمبود مالی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: برای پروژه های نیمه تمام از طریق سیستم های بانکی خارجی فاینانس با مبلغ ۵۶ میلیون یورو قرار است استفاده کنیم.

مدیرعامل برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه انرژی های تجدیدپذیر در گیلان یک موهبت الهی است، افزود:بکار گیری از سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای انرژیهای تجدید پذیر مثل بادی و خورشیدی از دیگر اقدامات شرکت برق منطقه ای است که توانستیم انرژی بادی ۲۰۰ مگابایت و برای خورشیدی ۶۰ مگابایت را به کمک سرمای گذار خارجی بهره برداری کنیم.

Share