سامان محمودى

خداحافظی غریبانه کاپیتان

سهیل کفش هایش را آویخت ولى سال ها بعد کسى از نتیجه بازى حرف نمى زند بلکه آنچه در یادها مى ماند غربت کاپیتان است

بعضی از بازیکنان برای یک باشگاه نماد محسوب می شوند و این نماد ها برای هواداران باشگاه بسیار مقدس هستند و خط قرمزهواداران بشمار می آیند مانند توتی در رم ، مسی در بارسلون، بوفون در یوونتوس ، باتیستوتا در فیورنتینا، رائول در رئال مادرید ، گیگز در منچستر و …. فوتبال ما هم از نماد ها دارد مثل علی پروین، علی کریمی ، مهدوی کیا و … برای پرسپولیس، فرهاد مجیدیبرای استقلال، ابراهیم صادقی برای سایپا ، سیروس قایقران برای ملوان و… اما احترام و حفظ شأن این نمادها و اسطوره ها در فوتبالما با فوتبال دنیا بسیار متفاوت است، در دنیا مجسمه باتیستوتا را بر سر در باشگاه قرار می دهند، گیگز نشان شوالیه دریافت می کند و خداحافظی با شکوه توتی همواره در یاد ها ماندگار است ولی در فوتبال ما جادوگر فوتبال در تیمی غیر از تیم محبوبش خداحافظی میکند. فرهاد مجیدی در ورزشگاهی خالی از تماشاچی چهارگوشه زمین را می بوسد. مهدوی کیا با وجود اینکه از اول فصل اعلام کرده بود که در پایان فصل کفش هایش را می آویزد ولی خودخواهی مربی وقت پرسپولیس چشمهای موشک فوتبالمان را تر کرد و چه آشناست این حکایت زیرا دیروز دوباره تاریخ تکرار شد و اینبار برای سهیل حق شناس کاپیتان با معرفت سپیدرود. سهیل از اول اعلام کرده بود در بازی های هفته پنجم یا ششم خداحافظی می کند با شروع لیگ هفته چهارم و ورزشگاه عضدی برای خداحافظی کاپیتان درنظر گرفته می شود. کاپیتانی که گل های سه امتیازیش در فصل قبل یکی از دلایل صعود تاریخی سپیدرود به لیگ برتر بود و هواداران قدرشناس سپیدورد می خواستند برای کاپیتانشان سنگ تمام بگذارند. بازی شروع شد و سپیدرود از حریفش پیش افتاد و این پیروزی میتوانست خداحافظی کاپیتان را با شکوه تر نماید ولی وقتی در دقیقه ۷۵ آخرین تعویض سپیدرود انجام شد با وجود حضور هواداران و همبازی ها غربت کاپیتان بیشتر از پیش به چشم می خورد، کاپیتان دلش شکست ولی مثل همیشه خم به ابرو نیاورد و قبل از اتمام بازی غریبانه از مستطیل سبز خداحافظی کرد.
سهیل کفش هایش را آویخت ولی سال ها بعد کسی از نتیجه بازی حرف نمی زند بلکه آنچه در یادها می ماند غربت کاپیتان است همانطور که امروز کسی از نتیجه بازی پرسپولیس خبر ندارد ولی غربت مهدی همچنان یادمان هست. معرفت و مرام خیلی بالاتر ازنتیجه است حتی اگر به فرض محال حضور کاپیتان باعث تغییر نتیجه می شد هیچکس به تعویض سهیل حق شناس معترض نمی شد اما افسوس که در روز پیروزی سپیدرود کبیر دل کاپیتانمان شکست.

سامان محمودى

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share