پس از گذشت دو سال از افتتاح چالش‎ها ادامه دارد؛

جنجال بر سر هزینه برق تلویزیون شهری | برق پاساژ شهرداری لیسار قطع شد

فرماندار وقت تالش و کاروان افتتاح از اقدام شهردار این شهر تمجید کردند اما مشکلات زیرساختی این واحدها که همگی به اشخاص حقیقی واگذار شده بود همچنان به صورت حل نشده باقی ماند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شهر لیسار مرکز بخش کرگانرود شهرستان تالش است. با روی کار آمدن چهارمین دوره شورای اسلامی و انتصاب شهردار جدید برنامه های جدیدی در دستور کار این شهرداری قرار گرفت. از جمله این برنامه ها ساخت یک مرکز تجاری در این شهر بود که با سرمایه گذاری شهرداری در زمین یک شخص حقیقی انجام شد.

این سازمان غیر دولتی طی مراسمی در دهه فجر سال ۱۳۹۴ اقدام به افتتاح این مجتمع تجاری کوچک ۱۵ واحدی کرد.

در این مراسم فرماندار وقت تالش و کاروان افتتاح از اقدام شهردار این شهر تمجید کردند اما مشکلات زیرساختی این واحدها که همگی به اشخاص حقیقی واگذار شده بود همچنان به صورت حل نشده باقی ماند.

گفته می شود سند تفکیکی هیچ کدام از واحدها با وجود پرداخت تمام مبلغ خرید صادر نشده و مالکان بدون سند همچنان بلاتکلیف هستند. تامین انرژی برق مورد نیاز این مجتمع تجاری معروف به پاساژ شهرداری، تنها با یک کنتور مشترک انجام میشد و علاوه بر آن با نصب یک تلویزیون شهری که در بهار امسال راه اندازی شده و برق از همین کنتور استفاده میکرد هرینه برق مصرفی واحدها را افزایش می داد.

همچنین اختلاف بر میزان مصرف واحدهای تجاری و این تلویزیون شهری منجر به قطع چندباره برق از سوی اداره توزیع برق شد.

این موارد باعث شد تا کسبه این پاساژ بارها به شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر لیسار مراجعه کنند تا راهی برای انجام تعهدات سازنده و حداقل تفکیک کنتورها بیابند. سرانجام این مراجعات برای صاحبان و استفاده کنندگان از این مجتمع، جمع آوری تنها کنتور برق بود. با انجام این کار که حدود ۲ ماه از آن میگذرد دارندگان واحدهای فعال در گرمترین روزهای سال با چالش بزرگ نبود برق برای لوازم خنک کننده و تامین روشنایی داخل واحدها مواجه شده اند که عملا فعالیت اقتصادی آنها را با اختلال مواجه کرده است.

Share