مدیرکل اوقاف و امور خيريه گيلان:

شنیدن و تحمل کردن جشن طلاق سخت است | رشد این‌چنینی طلاق جای تأسف دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان بابیان اینکه جشن طلاق یکی از نشانه‌های آخرالزمان است گفت: نقطه اشتراک تمامی شبکه‌های ماهواره هجوم به مبانی دینی و اهل‌بیت (ع) است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌ ستار علیزاده ظهر امروز در اختتامیه طرح تابستانی نشاط معنوی استان گیلان در جوار بقعه متبرکه آقا سید اسماعیل و آقا سید ابراهیم (ع) بقعه برفجان سیاهکل اظهار کرد: جشن طلاق یکی از نشانه‌های آخرالزمان است که شنیدن و تحمل کردن آن سخت است.

وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی که این‌قدر شهید و جانباز تقدیم کرده‌ایم و شهیدی همچون حججی از آن بیرون آمده؛ رشد این‌چنینی طلاق جای تأسف دارد افزود: بداخلاقی‌های سیاسی و فتنه‌ها به دلیل دوری از معارف قرآنی و اهل‌بیت (ع) و دوری از مکتب ایشان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان بابیان اینکه رهبری مسیر را مشخص می‌کند، گفت: رهبر معظم انقلاب چندین ساعت در حضور مسئولین کشوری در رابطه با آسیب‌های اجتماعی، عرفان‌های نوظهور و … بحث و گفتگو می‌کنند.

علیزاده بابیان اینکه از ظرفیت اهل‌بیت (ع) برای جذب معارف اهل‌بیت (ع) استفاده نکردیم، افزود: اگر بخواهیم بدانیم که در زمان ظهور امام زمان (عج) چه‌کاری انجام می‌دهیم؛ باید ببینیم که هم‌اکنون چگونه گوش‌به‌فرمان رهبر انقلاب هستیم.

وی بابیان اینکه طرح نشاط معنوی گیلان در ۱۴۰ بقعه استان برگزار شد، اظهار کرد: طرح نشاط معنوی مورد تأیید و تأکید نماینده ولی‌فقیه در اوقاف و ریاست سازمان؛ به‌منظور آشنایی و انس با قرآن کریم و شناسایی و معرفی بقاع متبرکه و استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان برگزارشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بابیان اینکه یک کار فرهنگی، پاک و اثرگذار در بقاع متبرکه انجام‌شده است، گفت: در حال حاضر یک جهاد کبیر در بقاع متبرکه در حال انجام است.

علیزاده خاطرنشان کرد: هشت هزار نفر از جوانان و نوجوانان با حضور بیش از ۱۰۰ نفر روحانی که سابقه کار تبلیغی دارند و کلاس‌های ویژه را گذرانده‌اند به همراه مربیان؛ از این کلاس‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و هنری استفاده کردند.

وی بابیان اینکه ۱۰ خیمه معرفت در این ایام در سطح استان برپا شد، تأکید کرد: بسیاری از افرادی که در مسیر انحرافی بودند، به دنبال ادیان دیگر و یا طلاق می‌رفتند با طرح خیمه معرفت راه درست را بازیافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بابیان اینکه خیمه معرفت؛ مؤثرترین، ارزشمندترین، علمی‌ترین و بانشاط‌ترین کاری بود که اوقاف انجام می‌دهد، گفت: خیمه‌های معرفت را باید جدی بگیریم و از تمامی ظرفیت‌های اداری خود استفاده کرده و در طول سال به مناسبت‌های مختلف آن را برگزار کنیم.

علیزاده بابیان اینکه رهبر انقلاب گاهی اوقات به دلیل مسائل فرنگی از خواب بیدار می‌شوند، تصریح کرد: ایشان می‌فرمایند باید برای بچه‌ای که در گهواره است برنامه داشته باشد، زیرا دشمن نیز برای ما برنامه دارد.

وی بابیان اینکه دشمن در فضای مجازی در حال کار کردن است، گفت: از ۱۵۹ مدار در کل جهان؛ ۳۰۰ مدار تلویزیونی در حال فعالیت است که از این تعداد ۱۱۶ ماهواره فضای ایران را پوشش می‌دهد و امکان تماشای هجده هزار شبکه تلویزیونی در ایران را فراهم کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان بابیان اینکه نقطه اشتراک تمامی شبکه‌های ماهواره هجوم به مبانی دینی و اهل‌بیت (ع) است، ابراز کرد: متأسفانه برخی از داخلی‌ها نیز به آن‌ها کمک می‌کنند.

علیزاده افزود: برای کودکان ۲۵۰ کانال ماهواره‌ای در حال فعالیت است که در هشت شبکه مد لباس، ۳۸۰ کانال موسیقی و رقص و ۱۲۰ شبکه فارسی‌زبان به‌صورت ۲۴ ساعته در حال پخش برنامه‌های مبتذل است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا شکسته‌دل امام‌جمعه سیاهکل نیز اظهار کرد: هرچقدر به بقاع متبرکه و وقف بپردازیم موجب ارتقا جامعه ما می‌شود و در چنین حالتی جامعه از فساد دور شده و پیشرفت می‌کند.

وی بابیان اینکه وقف می‌بایست توسط چنین مجالسی معرفی شود، گفت: اگر جامعه‌ای بخواهد حیات پیدا کند می‌بایست در زمینه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی ورود کند و با عمل به نیت واقفان و ورود در اشتغال‌زایی موجب پیشرفت کشور شود.

در این مراسم از روحانیون بومی، مربیان طرح نشاط معنوی و هیئت‌امنای برتر استان گیلان تقدیر شد.

Share