شفت قطب تولید برنج و پرورش ماهیان گرم آبی است

جشنواره جوکول در میرسرای شهرستان شفت برگزار شد+ تصاویر

محمدرضا محسنی گفت:‌ مهمترین محور برگزاری این جشنواره سپاسگزاری از درگاه احدیت و ارج نهادن به زحمات کشاورزانی است که با کمک دستگاه های اجرایی توانسته اند محصول خود را به بار بنشانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدرضا محسنی شامگاه پنجشنبه در جشنواره جوکول که در روستای میرسرای این شهرستان برگزار شد گفت: مهمترین محور برگزاری این جشنواره سپاسگزاری از درگاه احدیت و ارج نهادن به زحمات کشاورزانی است که با کمک دستگاه های اجرایی توانسته اند محصول خود را به بار بنشانند.

فرماندار شفت با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطب های تولید برنج و پرورش ماهیان گرم آبی در گیلان است افزود:‌ کشاورزی و گردشگری سبب افزایش تولید و بهبود وضعیت اشتغال و در نتیجه رونق اقتصادی در شهرستان شفت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار هکتار شالیزار در شفت وجود دارد افزود:‌ ظرفیت های کشاورزی در این شهرستان باید مورد بهره برداری بهتری قرار گیرد.

محسنی با بیان اینکه در مهر ماه سال ۱۳۷۴ بخش شفت به شهرستان تبدیل شد و این تاریخ می تواند به عنوان روز شفت گرامی داشته شود افزود:‌ میراث فرهنگی ؛ گردشگری و صنایع دستی باید به منظور نشان دادن جاذبه ها و ظرفیت ها ی این شهرستان، برگزاری جشنواره روز شفت را پیگیری کند.

حجت الاسلام افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از برگزارکنندگان جشنواره جوکول در شفت گفت: آداب و رسوم گذشته را باید خودمان زندن نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه روستایی باید نیازهای روزانه زندگی را در روستا تولید کند افزود: تولید زباله در مناطق روستایی می تواند به حداقل برسد.

افتخاری با بیان اینکه میزان تولید برنج مرغوب شفت قابل افزایش است افزود:‌ برگزاری جشنواره های فرهنگی و اجتماعی می تواند جاذبه های گردشگری و میراث معنوی این شهرستان را معرفی کند.

Share