رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تشریح کرد:

جزئیات شناسایی و دستگیری قاتلان بنیتا | اطلاع رسانی در ۸ استان برای یافتن کودک

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خطاب به مردم توصیه کرد:‌ هنگام خرید و یا بستن درب پارکینگ و هر اقدام دیگری در هر بازه زمانی کوتاهی درب خودروی خود را قفل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس, عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با اهالی محل درباره جنایت قتل بنیتای ۸ ماهه اظهار داشت: جنایتی اتفاق افتاده و خودرویی به همراه طفل معصومی از این محل ربوده شد و متأسفانه این طفل ۸ ماهه جان خود را از دست داد و نه تنها تهران بلکه کل ایران متأثر شدند.

وی افزود: پلیس آنچه در توان داشت برای پیدا کردن خودرو و این کودک گذاشت ولی با توجه به مسیری که طی کرده بودند و خودرو رها شده بود سرنخ‌های لازم را نداشتیم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خطاب به مردم گفت: در ابتدا تیم‌هایی تشکیل شدند و افراد سارق و قاتل را دستگیر کردند و سپس محلی که خودرو رها شده بود کشف شد و مشخص شد این طفل معصوم جان خود را از دست داده است.

سردار محمدیان گفت: دادستانی تهران و پاکدشت دستورات اکید را برای پیگیری این پرونده در اسرع وقت داشته‌اند و امروز جمعه نیز بازسازی صحنه جرم برگزار شد تا فردا پرونده به دادستانی و سپس به دادگاه برود.

در ادامه و پس از بازسازی صحنه جرم سردار محمدیان در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به پرسش آنها درباره قتل بنیتا اظهار داشت: از مردم تشکر می‌کنیم چرا که هر خبر و صحنه مشکوکی را بلافاصله به پلیس اطلاع می‌دهند.

وی افزود: در ۷ یا ۸ استان مختلف درباره بنیتای ۸ ماهه اطلاع‌رسانی لازم شده بود و در هر مغازه‌ای که لوازم کودک و یا شیرخشک می‌فروختند در صورت برخورد با مورد مشکوک به پلیس اطلاع داده می‌شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: مردم ما عاطفی و همراه با پلیس هستند و برای برخورد با مجرمین همکاری لازم را می‌کنند.

وی درباره جنایت صورت گرفته نیز افزود: از لحظات اولیه که خبر ربایش کودک و خودرو به ۱۱۰ اعلام شد رئیس کلانتری و واحد تجسس وارد صحنه شدند و از یک ساعت بعد مأمور پلیس آگاهی در کلانتری تحقیقات خود را شروع کرد.

سردار محمدیان بیان داشت: قسمتی از کار پلیس در کنار خانواده و قسمت دیگر نیز با حضور نیروهای پلیس انجام شد.

وی افزود: سارقین یک مسیر کوتاه را برای فرار از محدوده و رسیدن به مقصد انتخاب کردند و شیشه‌ها را بالا کشیدند و درب خودرو را بستند البته درب خودرو نیز قفل نشده بود.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه پیگیری‌های پلیس از ابتدای این حادثه آغاز و چندین مأموریت نیز داشته‌ایم، گفت: با اقدامات پیچیده و پلیسی سه‌شنبه هفته گذشته محدوده حضور متهمین را پیدا کردیم و البته فردی نیز خبری همراه با اسم کوچک اعلام کرده بود و همزمان با دستگیری سارقین اقدامات لازم برای پیدا کردن کودک انجام شد.

سردار محمدیان گفت: با حکم قضایی هنگامی که به خانه سارقین مراجعه کردیم با پوشک خریداری شده و شیرخشک مواجه شدیم که مشخص شد برای یک کودک ۹ ماهه است که پس از بررسی‌های لازم معلوم شد پسر بچه‌ برادر یکی از متهمین بوده است.

وی افزود: هنگامی که از متهم سراغ طفل ربوده شده را گرفتیم ابتدا منکر شده و بعداً اعلام کرد که ماشین را با طفل کجا رها کرده است و بعد از آن همکاران با آن صحنه دلخراش مواجه شدند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه از دوربین‌های سطح شهر سرنخی به دست نیاوردید، گفت: اگر از دوربین‌ها سرنخی به دست می‌آوردیم ۴ روز صبر نمی‌کردیم بلکه همه روزها و شب‌ها همکاران ما در مرکز مستقر بودند تا زمانی سامانه آلارم دهد و مأموران ما وارد عمل شوند.

سردار محمدیان افزود: خودرو مسیر کوتاهی را خارج از محدوده شهری و کنترل سرعت طی کرده بوده و یک ساعت و نیم بعد رها شده بود.

وی گفت: بیش از ۳۵ سرفصل کاری را هر روز برای پیدا کردن این کودک پیگیری می‌کردیم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خطاب به مردم توصیه کرد:‌ هنگام خرید و یا بستن درب پارکینگ و هر اقدام دیگری در هر بازه زمانی کوتاهی درب خودروی خود را قفل کنند.

سردار محمدیان بیان داشت: فضای مجازی را فرصت می‌دانیم و با انتشار عکس این کودک در فضای مجازی شهروندان تماس‌های بسیاری برای کمک و پیدا کردن این کودک گرفتند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه متهم اصلی این پرونده ۱۳۰ فقره سرقت داشته و به قید وثیقه آزاد شده است، گفت: پرونده در تهران و در دادستانی پاکدشت بوده و کمتر از یک ماه بوده که این فرد از زندان آزاد شده است.

Share