رئیس بازرسی اداره کار گیلان تشریح کرد

جزئیات جدید از مرگ کارگر داروسازی در رشت که جانش را فدای همکارش کرد

اکبرنیا گفت: کارشناسان اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان برای بررسی جزئیات این حادثه در آن مکان مستقر هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یک کارگر شرکت داروسازی واقع در شهرک صنعتی رشت، بدلیل مسمومیت ناشی از استنشاق گاز داخل راکتور تولید مواد اولیه دارویی، جانش را از دست داد(اینجا)

مهران اکبرنیا رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان در گفت و گو با ایرنا با تایید این مطلب بیان کرد: عصر دیروز دو کارگر برای تمیز کردن داخل راکتور تولید مواد اولیه دارویی این شرکت، به آن مکان مراجعه می کنند که یکی از این افراد، با استفاده از ماسک و تجهیزات ایمنی لازم به داخل راکتور می رود اما به علت استنشاق گاز غلیظ ناشی از مواد شیمیایی داخل محیط ، دچار مسمومیت شده و بی حال می شود.
وی ادامه داد: کارگر دیگری که بیرون از این راکتور ایستاده بود، بمحض مشاهده این صحنه آژیر خطر را به صدا در می آورد و با سازمان آتش نشانی و اورژانس نیز تماس می گیرد.
به گفته اکبرنیا ، در همین حین کارگر دیگری با شنیدن صدای زنگ آژیر از بخش دیگر این شرکت، خود را به محل حادثه می رساند و برای کمک به کارگر داخل این راکتور، با تجهیزات ایمنی لازم به درون آن رفته و کارگر بی حال را از داخل دریچه، به بیرون هدایت می کند.
وی افزود: متاسفانه کارگر دوم که به عنوان ناجی وارد عمل می شود، دچار گازگرفتگی ناشی از بخار مواد شیمیایی محیط شده و نمی تواند از آن حفره بیرون بیاید و بی حال می شود.
اکبرنیا گفت: با وجود تلاش عوامل آتش نشانی و اورژانس، متاسفانه او جانش را از دست می دهد.
به گفته رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان ، این راکتور حدود یک و نیم متر قطر دارد و هفته ای یکبار باید شستشو داده شود که در شستشوی این مرتبه، این اتفاق افتاده است.
وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر سه نفر دچار مسمومیت شده اند که هم اکنون در بیمارستان بستری هستند اما گفته شده، حال عمومی آنان مساعد است.
اکبرنیا اضافه کرد: کارشناسان اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان برای بررسی جزئیات این حادثه در آن مکان مستقر هستند.
چهار شرکت داروسازی در استان گیلان فعالیت می کنند.

Share