کمی هم خجالت بکشید و با این شهید دلاور شوخی نکنید

توضیح خیابانی درباره نقل قول جنجالی‌اش

جواد خیابانی مجری و گزارشگر فوتبال ایران عقیده دارد که طبق معمول اظهاراتش درباره شهید محسن حججی بد فهمیده و منتقل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خیابانی روز پنجشنبه در برنامه فوتبال برتر دقایقی را به صحبت درباره مقام این شهید پرداخت و در میان حرف هایش گفت: فدای سرت که سرم را می بری. این جمله خیلی سریع در شبکه های اجتماعی مثل توییتر دست مایه انتقادهای تند شده است. خیابانی اما در این باره می گوید: من فقط باید بگویم متاسفم چون بد فهمیده شدن در این موضوع به خصوص اصلا محلی از اعراب ندارد. وقتی که ما درباره بزرگداشت یک شهید و مقام او صحبت می کنیم حتی اگر من اشتباه کنم، باید نگاه ها خطاپوش باشد چراکه پای یک شهید عزیز در میان است.

خیابانی ادامه می دهد: منظور من واضح است من گفتم فدای سرت که سرم را می بری و منظورم این بود که شهید حججی باکی از بریده شدن سر مبارکش برای ایران نداشته است. من نمی دانم چه چیز عجیبی در این جمله من هست که دوباره باعث این صحبت ها شده. تازه من به جز این جمله حرف های دیگری هم زدم، شعری از سعدی خواندم و تلاشم را کردم که ادای احترام کاملی به مقام این شهید گرانقدر داشته باشم اما متاسفانه باز هم جور دیگری از حرف های من برداشت می شود که البته خوشبختانه این مختص همه آدم ها نیست.

این گزارشگر قدیمی شبکه سوم سیما که در هفته های گذشته اجرای برنامه فوتبال برتر را برعهده گرفته، ادامه می دهد: من به عنوان آدمی که بیش از ۲۰ سال در این کار سابقه دارم باید یک گله کوچک از دوستان پیگیر و علاقمند به فوتبال داشته باشم. من همیشه از اینکه اشتباهاتم گوشزد شده یا با آن شوخی شده، استقبال کرده ام و همیشه خودم به ذکاوت و حس طنز دوستان خندیده ام اما به خدا گاهی باید به خاطر حفظ حرمت ها برخی از کارها را انجام ندهیم. به این فکر کنید که اگر به فرض من اشتباه کرده باشم بازتاب اشتباه من باعث آزار چه قشر عظیمی از جامعه می شود. من از همین جا بابت این سوءبرداشت از این عزیزان عذرخواهی می کنم و امیدوارم فضای مجازی که باید روشنگر و کمک کننده ما باشد نسبت به این اصول اخلاقی هم پایبندی نشان دهد.

خیابانی که به تازگی کتابی را در مورد پپ گواردیولا منتشر کرده در پاسخ به خبرنگار ما درباره میزان استقبال از کتاب هم می گوید: ان شاالله کتاب به زودی به چاپ دوم خواهد رسید.
آخرین بخش گفت وگوی خیابانی هم درباره حادثه ای است که برای حمیدرضا صدر پیش آمده. خیابانی در این باره می گوید: من خودم سال های سال برای جمع کردن آرشیو درباره فوتبال ایران کار کرده ام و درک می کنم که سرقت ناگهانی دسترنج آقای صدر چقدر دردناک است. امیدوارم اتفاقی بیفتد که این اسناد باارزش به ایشان برگردد چراکه ما افراد زیادی نداریم که برای تاریخ نگاری در حوزه فوتبال ایران زحمت کشیده باشند.

جواد خیابانی یادداشت زیر را نیز در رابطه با به زبان آوردن جمله جنجالی به نگارش درآورد:

جملاتی که من در آن استرس و شروع مسابقه گفتم را اصلا اشتباه نمی دانم . این را از شناخت دقیق خودم از بسیج و بسیجیان و جوانان قدرتمند کشورم میدانم که هدفشان برایشان مهم است نه اتفاقی که برایشان می افتد . این جمله یعنی اینکه من اصلا کاری که تو می کنی ( داعش ) برام مهم نیست . من اینجا آمده ام تا در دفاع از حریم و حرمت خاندان پیامبرم سر بدهم . تو سرم را می بری ؟ ببر . برام مهم نیست . این جمله نشان از قدرت این جوان شهید داشت نه اینکه با دشمن برابری کند . من مطمئنم آنکه هشیار است این جملات را می فهمد . جملاتی که بیش از ده دقیقه طول کشید از جمله اینکه گفتم به قول سعدی : دوستان در هوای صحبت یار ، زر فشانند و ما سر افشانیم و محسن حججی سر خود را به آسمان ها سایید تا در دفاع از حریم و ناموس خود به عنوان قهرمان ملی معرفی شود …. روی سخن من با مردم آگاه ایران نیست . آنها خود بهترین قاضیان و با دانش ترین ها هستند اما به آنهایی که ثانیه ها را می شمارند تا مثلا سوتی بگیرند می گویم که اگر با من مشکل دارید و در خفای خودتان به من می خندید … مهم نیست بخندید … اما با این حرمت و این شهادت و این قدرتمندی جوانان سرزمین عشق و ایثار شوخی نکنید … کمی هم خجالت بکشید و با این شهید و این بزرگوار و این دلاور هم شوخی نکنید و بگذارید همه ما که از این شهادت مظلومانه به درد آغشته شده ایم در فقدان این دلاور بگرییم ….

Share