آخرین وضعیت تالاب استیل

تاکید مسئولان آستارا بر اجرای طرح‎های زیر ساختی گردشگری در این شهرستان

مسئولان شهرستان مرزی بندر آستارا بر اجرای طرح های زیر ساختی گردشگری در این شهرستان تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار آستارا، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مسئولان دیگر آستارا با حضور در محل اجرای پروژه زیر ساختی گردشگری در اطراف تالاب استیل ضمن تاکید بر اجرای اینگونه طرح ها برای توسعه گردشگری آستارا ضرورت تطبیق این طرح ها با موازین زیست محیطی متناسب با بافت طبیعی منطقه را خواستار شدند.

در این بازدید مشترک شهردار آستارا به ارایه برنامه های این شهرداری در اجرای پروژه های زیر ساختی در منطقه استیل پرداخت.

در راستای پاسخگویی به دغدغه فعالان زیست محیطی استان گیلان نیز جلسه مشترکی با حضور فرماندار آستارا و اعضای هیات مدیره شبکه تشکل های زیست محیطی این استان در محل فرمانداری آستارا برگزار شد.

یونس رنجکش فرماندار آستارا در این جلسه ضمن تشکر از اعضای هیات مدیره این شبکه به دلیل حساسیت های آنان برای حفاظت از محیط زیست استیل بر رعایت ضوابط محیط زیست در اجرای هرگونه برنامه های توسعه در مناطق طبیعی و تالاب شهرستان تاکید کرد.

وی افزود: فرمانداری آستارا خود را ملزم به پیگیری های مربوطه در این زمینه می داند و اعتقاد به توسعه بر مبنای ارزیابی های زیست محیطی دارد.

وی ادامه داد: استیل یک محیط طبیعی استثنایی با موقعیت های خاص گردشگری است که باید از این موقعیت به نحوه شایسته ای استفاده شود تا مردم نیز از این موهبت استفاده بهتر ببرند.

در این جلسه اعضای شبکه محیط زیست گیلان ضمن تشکر از نوع نگاه زیست محیطی فرماندار آستارا بر ضرورت پیگیری های لازم در مسیر استفاده درست از استیل در زمینه بهره مندی گردشگری تاکید کردند.

Share