رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی:

تأمین مواد اولیه کارخانجات صنایع سلولزی استان در اولویت باشد

علی منتظری با بیان اینکه تأمین مواد اولیه کارخانجات صنایع سلولزی استان در اولویت باشد، اظهار داشت: ساز و کار باید به نحوی تسهیل شود که در کمترین زمان مواد اولیه کارخانجات صنایع چوب و سلولزی فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان امروز در محل سالن جلسات استانداری با حضور ادارات مرتبط، تجار و بازرگانان بخش خصوصی تشکیل شد.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی در ابتدای جلسه با طرح دستور جلسه به بررسی وضعیت صادرات و واردات گمرکات و بنادر کشور و جایگاه استان نسبت به استان مجاور پرداخت و بیان کرد: سرعت بخشی به ترخیص کالا و ایجاد رویه آسان در پاسخ استعلامات و استانداردها باعث رونق گمرکات استان و اعتلای اقتصادی استان نسبت به بنادر همجوار خواهد شد.

علی منتظری تاکید نمود: در ایجاد و فراهم سازی زیرساختهای لازم از جمله قرنطینه، انبار و آزمایشگاه برای تسهیل در تامین مواد اولیه کارخانجات تولیدی لازم است تسریع گردد.

وی تصریح کرد: نیازمند این هستیم ساز و کارها  در روند اجرایی به نحوی جهت تسهیل امور گمرکی تعریف گردد که در مدت زمان اندک بویژه در صنایع چوب، مواد اولیه کارخانجات چوب و سایر صنایع وابسته به سرعت تامین گردد.

منتظری با اشاره به وجود دستور ریاست جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه خاطر نشان کرد: ما می توانیم این ظرفیت را با تعامل و مساعدت دامپزشکی و اداره کل استاندارد و گمرک برای اعتلای تولید استان در بخش صنعت چوب و فولاد افزایش دهیم.

گفتنی است مصوب شد به لحاظ زمانبر بودن ترخیص کالا و واردات، موضوع در جهت اهداف کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و رفع موانع راهکارهای لازم اتخاذ گردد و به کمیته اعلام گردد و جلسات کارگروه به صورت مستمر انجام شود.

Share