مهیار فتحی پور

به تشکل های امین میدان بدهید

بهره مندی بیشتر همسنگران از برکات حضور ارزشمند نماینده معزز مقام معظم رهبری در اتحادیه، که یکی از مصادیق عملی آن تدبر در آیه و سوره سال تشکیلات و توجه بیشتر در تدوین برنامه سالیانه است، باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

به بهانه سوم مردادماه سالروز تصویب اساسنامه ‌اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش‌آموزان در شورای عالی انقلاب فرهنگی
۱- سوم مردادماه یادآور التزام یاران انجمنی به وحدت و هماهنگی بین انجمن های اسلامی دانش‌آموزان کشور به منظور حراست از‌ دستاوردهای انقلاب و تحقق ارزشهای اسلام و آرمانهای انقلاب اسلامی است.
۲- شاید مهمترین کارویژه این روز بازخوانی اهداف متعالی و وظایف انقلابی این تشکل امین و متدین باشد.
۳- بهره مندی بیشتر همسنگران از برکات حضور ارزشمند نماینده معزز مقام معظم رهبری در اتحادیه، که یکی از مصادیق عملی آن تدبر در آیه و سوره سال تشکیلات و توجه بیشتر در تدوین برنامه سالیانه است، باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.
۴- تعمیق باور قلبی این شعار که دانش آموزان ولی نعمتان ما هستند و تحقق آن در اجرای فعالیت های منطبق بر تربیت حماسی، هرگز نباید مغفول بماند یا سهل انگارانه دیده شود.
۵- و اما درددلی با مسئولین انقلابی که به یقین دغدغه مند حوزه دانش آموزی می باشند:
– اجرای منویات و مطالبات رهبر فرزانه انقلاب درخصوص این حوزه حساس و مهم که به افسران جنگ نرم خطاب گردیده اند (بیانات رهبر فرزانه انقلاب در تاریخ اول اردیبهشت ۹۵) با مصاحبه و یا ارسال بیانیه محقق نخواهد شد.
– بسی شگفت آور است که همایش های دانش آموزی با حضور تعداد انگشت شماری از مسئولین آن هم گاها” در حد مدیران و یا کارشناسان سازمانی بخشی از دستگاه ها و نهادها – که حضورشان جای تقدیر و امتنان دارد – برگزار گردد.
– براستی جایگاه و نقش تشکل های دانش آموزی در تصمیم گیری های کلان کجاست؟ تا چه حد نسبت به حوزه دانش آموزی توجه می گردد؟ پیگیری مطالبات به حق این مجموعه ها که نمایندگان جمع کثیری از دانش آموزان نخبه و انقلابی هستند در کدام قسمت از سیاست ها تعریف می گردد؟ مگر نه این است که این قشر افسران حقیقت، نور چشم ملت، آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
– و اما حرف آخر و بهترین ختم کلام بازخوانی بخشی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی):
” مسئولین هم وظایفی دارند… به تشکّلهای امین دانش‌آموزی میدان بدهند؛ مثل همین انجمنهای اسلامی، مثل همین اتّحادیّه؛ که اینها یک تشکّلند؛ تشکّل امین و متدیّن… به اینها میدان بدهند، میدان بدهند که کار کنند؛ فرصت بدهند، امکانات بدهند… امکانات مادّی، امکانات معنوی؛ به اینها میدان بدهند، قدر بدانند. ما اگر میخواستیم این انگیزه‌هایی را که شما دارید، با پول و با تبلیغ و مانند اینها درست کنیم، هرگز امکان نداشت؛… اینجا هم بنده عرض می کنم اگر همه‌ی ثروت را هم خرج می کردیم، نمی توانستیم این همه انگیزه و این همه توان و این همه شوق و علاقه را جمع کنیم. این از درون دارد میجوشد؛ این را خدا کرده؛ دلها دست خدا است، دلهای من و شما دست خدا است. این را قدر بدانیم. اینها الآن آمدند در میدان؛ جوانهای ما… آمدند وارد میدان شدند و می خواهند کار کنند برای خدا، برای انقلاب، برای کشور؛ به اینها باید میدان داد، باید به اینها کمک مادّی و معنوی کرد.

مهیار فتحی پور – مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گیلان

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share