رئیس مجمع اسلامی فرهنگیان استان گیلان:

بزرگداشت مریم میرزاخانی در رشت برگزار می‌شود

رئیس مجمع اسلامی فرهنگیان استان گیلان گفت: بزرگداشت مریم میرزاخانی با حضور رئیس سابق دپارتمان کالج دوفرانس پاریس در پژوهشکده گیلان‌شناسی استان گیلان در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، سروش اکبرزاده با اشاره به اینکه مریم میرزاخانی نابغه‌ای بی‌نظیر در علم ریاضی بود اظهار داشت: متاسفانه جامعه امروز به‌دلیل بی‌مهری‌های گسترده، قدر مفاخر بزرگ و تاثیرگذار خود را فقط پس از مرگ می‌داند.

رئیس مجمع اسلامی فرهنگیان استان گیلان با بیان اینکه باید این‌گونه سنت‌ها در جامعه ایرانی تغییر کند و جامعه باید قدردان دانشمندان و مفاخر بزرگ خود باشد تاکید کرد: جامعه ایرانی امروز باید قدر ذخایر و میراث فرهنگی خود را پیش از مرگ داشته باشد.

اکبرزاده با تاکید بر اینکه عدم قدردانی از این نخبگان و دانشمندان بزرگ کشور پس از مرگ یک بی‌انصافی است افزود: مریم میرزاخانی از نوابغ ریاضی در سطع بین الملل بوده و افتخارات گسترده‌ای را در حوزه‌های مختلف ریاضی کسب کرده است.

وی با بیان اینکه پروفسور مریم میرزاخانی از سوی دانشمندان و نوابغ بین المللی به‌صورت واضح و کامل تایید شده است گفت: استفاده نکردن از این‌گونه ذخایر علمی در قالب انستیتوهای علمی در کنار دانشگاه‌های ایران یک کمبود بوده که همواره دغدغه مهم دانشمندان و نخبگان ایرانی است.

رئیس مجمع اسلامی فرهنگیان استان گیلان، برگزاری یادبود این‌گونه مفاخر علمی بزرگ کشور را اقدامی مهم در راستای قدردانی از استعداد و هنر این افراد دانست و اعلام داشت: مراسم بزرگداشت پروفسورمریم میرزاخانی در استان گیلان برگزار می‌شود.

اکبرزاده اظهار داشت: مراسم بزرگداشت پروفسور مریم میرزاخانی با حضور حسن اصغرزاده رئیس سابق دپارتمان کالج دوفرانس پاریس و فریبا هشترودی شاعر و نویسنده مشهور کشور در پژوهشکده گیلان شناسی استان گیلان برگزار می‌شود.

رئیس مجمع اسلامی فرهنگیان استان گیلان خاطرنشان کرد: این مراسم بزرگداشت ۵ مرداد ساعت ۱۷ در پژوهشکده گیلان شناسی و در جوار آرامگاه میزاکوچک خان جنگلی در رشت برگزار می‌شود.

Share