از 10 الی 13 مرداد در منطقه آزاد انزلی

برگزاری همزمان نمایشگاه های بین المللی دریانوردی و شیلات

مرکز همایش ها و نمایشگاه های سازمان منطقه آزاد انزلی میزبان دو نمایشگاه بین المللی دریایی، دریانوردی، بنادر و تجهیزات وابسته و نمایشگاه شیلات، آبزیان، صیادی و صنایع وابسته به صورت همزمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مرکز همایش ها و نمایشگاه های سازمان منطقه آزاد انزلی میزبان دو نمایشگاه بین المللی دریایی، دریانوردی، بنادر و تجهیزات وابسته و نمایشگاه شیلات، آبزیان، صیادی و صنایع وابسته به صورت همزمان است.

بنا براین گزارش دو نمایشگاه فوق از تاریخ سه شنبه دهم لغایت جمعه سیزده مردادماه در دو سالن مجزا مرکز نمایشگاه ها و همایش های منطقه برگزار می شوند و بخش های صنایع ساخت و تعمیر کشتی، سازندگان و تأمین‌کنندگان تجهیزات دریای، خدمات دریایی و بندری، بنادر و کشتیرانی، تحقیقات و آموزش دریایی و اقیانوس شناسی و علوم جوی، صنایع فرا ساحلی و خدمات مشاوره و مهندسی؛ هشت بخش اصلی نمایشگاه بین‌المللی دریایی،دریانوردی، بنادر و تجهیزات وابسته را شامل می شود.

در نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی، دریانوردی، بنادر و تجهیزات وابسته منطقه آزاد انزلی، شرکتهایی از کشورهای نروژ، دانمارک، فرانسه، لهستان، چین، جمهوری آذربایجان، آلمان، ترکیه، ایتالیا و سنگاپور در کنار نهادها و سازمان های دولتی و بخش خصوصی فعال در حوزه صنایع دریایی حضور دارند.

لازم به ذکراست در این نمایشگاه انواع تجهیزات اقیانوس شناسی و هواشناسی، تجهیزات مخابراتی، مدیریت پروژه‌های دریایی، تجهیزات مهندسی سواحل، صنایع گردشگری و تفریحات دریایی، سکوها و تجهیزات بندری، صنایع کشتی سازی، تجهیزات و عرشه لنگرها، خدمات دریایی و بندری، مهندسی سازه های دریایی، تجهیزات حمل‌ و نقل دریایی، صنایع فراساحل نفت و گاز، امور نظامی و دفاعی، سوخت و باتری موتورها، انواع شناورهای نفتی و تجهیزات باری و مسافری، ارائه خواهد شد.

نخستین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، صیادی و صنایع وابسته با حضور دو شرکت نروژی در حوزه صنایع شیلاتی، نهادها و سازمان های دولتی تخصصی و بخش خصوصی فعال در این زمینه در مرکز همایش ها و نمایشگاه های منطقه آزاد انزلی برگزار می شود.

در نمایشگاه مزبور انواع محصولات فرآوری شده شیلاتی، پرورش ماهی در قفس، پودر ماهی، سردخانه های نگهداری و سیستم های برودتی، پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی، تولید ماهیان تزئینی، دارو و مکمل های غذایی، تولید کنسرو و صنایع وابسته و سایر صنایع و تجهیزات مربوط به صنعت شیلات به نمایش درخواهد آمد و علاوه براین با همکاری سازمان شیلات ایران و گیلان همایش پرورش ماهی در قفس(درون دریا) و تعدادی کارگاه علمی پژوهشی به عنوان بخش های جنبی نمایشگاه، در طول مدت برگزاری  نمایشگاه فوق برپا می شوند.

با اشاره به مزایا و معافیت های قانونی و ظرفیت های متنوع منطقه آزاد انزلی در بخش های مختلف بهره وری از منابع سطحی و زیر سطحی دریای خزر ، ایجاد همگرایی میان نهادها، سازمان ها و بخش خصوصی مرتبط با حوزه دریایی کشور با محوریت منطقه آزاد انزلی، آشنایی با ظرفیت های منطقه برای توسعه صنایع مرتبط با این حوزه به ویژه صنایع مرتبط با شیلات و آبزی پروری، عملیاتی نمودن سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی با تکیه بر صنایع دریایی و شیلاتی که منجر به اشتغال پایدار می شود و در نهایت اقتصادی نمودن فعالیت های شیلاتی با هدف حضور پررنگ تر محصولات شیلات در سفره غذایی مردم کشور از مهمترین دلایل برگزاری دو نمایشگاه فوق در منطقه آزاد انزلی اعلام می شود.

گفتنی است علاقمندان می توانند روزهای ۱۰ الی ۱۳ مرداد از ساعت ۱۶ الی ۲۱ جهت بازدید از این نمایشگاه به مرکز همایش ها و نمایشگاه منطقه آزاد انزلی واقع در فاز تجارت و گردشگری منطقه، مراجعه نمایند.

نمایشگاه بین المللی دریایی، دریانوردی، بنادر و تجهیزات وابسته، با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی، شرکت سرمایه گذاری و توسعه انزلی و مجتمع صنایع دریایی شهید تمجیدی، اداره کل بنادر دریانوردی گیلان وهمچنین  نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، صیادی و صنایع وابسته نیز با همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی، اداره کل شیلات استان گیلان و شرکت سرمایه گذاری و توسعه انزلی برگزارمیشود.

Share