با حضور قائم مقام رئیس کل دادگستری

برگزاری مراسم تودیع و معارفه ریاست دادگستری تالش

در این مراسم که با حضور مجید الهیان قائم مقام رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولان و امام جمعه تالش برگزار شد، حسین جورجمالی به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طی مراسمی با حضور مجید الهیان قائم مقام رئیس کل دادگستری استان و امام جمعه، مسئولان دولتی، انتظامی و نظامی و نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی، رئیس جدید دادگستری این شهرستان معرفی شد.
در این مراسم مجید الهیان در آغاز بیانات خود با اشاره به احادیث ائمه اطهار در خصوص اهمیت خدمت به مردم تصریح کرد: حسب فرمایشات معصومین(ع) بعد از انجام واجبات، بزرگترین عبادت خدمت به خلق است.
الهیان به خدمت صادقانه اشاره و بیان داشت: اگر خدمت صادقانه باشد و قاضی خدا را در نظر بگیرد در کار قضاوت از طرف خداوند متعال به او کمک شده و در غیر اینصورت قاضی رها می شود.
ایشان وظیفه دستگاه قضایی را اجرای عدالت برشمرد و بر اهمیت رعایت عدل و انصاف و احقاق حق تاکید نمود.
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان در ادامه سخنان خود از شوراهای حل اختلاف، ائمه جماعات و ریش سفیدان به عنوان چشم امید دستگاه قضایی در جهت ایجاد و برقراری صلح و سازش نام برد و خواستار تلاش مضاعف در جهت ایجاد مصالحه بین اقشار مختلف جامعه گردید.
وی حفظ حقوق بیت المال را از اولویت های دستگاه قضا برشمرد و اظهار داشت: قوه قضائیه همچون گذشته با متجاوزین به اراضی ملی، سواحل و جنگل ها برخورد قانونی لازم را انجام خواهد داد.
مجید الهیان به موضوع استقلال قضات در رسیدگی به پرونده ها و صدور آرای قضایی اشاره کرد و سلسله مراتب را در دستگاه قضایی متفاوت از ادارات دولتی دانست.
مجید الهیان در پایان این مراسم از زحمات امیر امیرآبادی در دوران تصدی ریاست دادگستری تالش قدردانی نمود. وی همچنین با آرزوی موفقیت برای ایشان در منصب جدید، لوحی را به رسم قدردانی از طرف رئیس کل دادگستری استان به ایشان تقدیم کرد.
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان در ادامه با تبریک به حسین جورجمالی رئیس جدید دادگستری شهرستان تالش، حکم ریاست ایشان از طرف آیت اله لاریجانی رئیس معظم قوه قضائیه را به وی ابلاغ نمود.

Share