مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی

برگزاری تئاتر در لاهیجان تنها به یک جشنواره ختم نشود | لزوم احداث سالن پلاتو برای تمرین

شفیعی با بیان اینکه شهر لاهیجان ظرفیت بالایی برای اجرای تئاتر دارد و برگزاری تئاتر در لاهیجان نباید تنها به یک جشنواره ختم شود، گفت: سالن پلاتو برای تمرین تئاتر در این شهر ایجاد ‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، سعید آگشته صبح امروز در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی تئاتر شهروند لاهیجان اظهار داشت: ۳۱۰ اثر از ۲۵ استان کشور برای اجرای خیابانی در جشنواره ملی تئاتر شهروند لاهیجان شرکت کردند(گزارش تصویری)

دبیر هشتمین جشنواره ملی تئاتر شهروند لاهیجان با اشاره به اینکه در جشنواره ملی تئاتر شهروند لاهیجان در مرحله اول ۷۵ اثر از ۳۱۰ اثر شرکت کرده انتخاب شده است گفت: ۲۰ اثر توسط داوران برای اجرا در خیابان‌های لاهیجان انتخاب شد.

شهردار لاهیجان با بیان اینکه ۲۰ اثر منتخب از ۱۲ استان کشور انتخاب شده بود عنوان داشت: بیش از ۲۴۰ اجرا از ۲۰ اثر انتخاب شده در طی ۳ روز در نقاط مختلف از خیابان‌های شهر لاهیجان برگزار شد.

آگشته شهر لاهیجان را تجلی‌گاه زندگی هنرمندانه بیان کرد و اعلام داشت: هنر یک میل ذاتی است و با گره خوردن هنر به زندگی مردم در شهرها می‌توان گام مهمی در بهتر شدن کیفیت زندگی مردم برداشت.

وی با اشاره به اینکه مدافعان حرم هنرمندانه به‌شهادت می‌رسند و در مقابل دشمن می‌ایستند خاطرنشان کرد: اگر مدافعان حرم در مقابل دشمنان هنرنمایی نکنند فضایی برای برگزاری همایش‌ها در کشور باقی نمی‌ماند.

فرماندار لاهیجان نیز در این جلسه اظهار داشت: امروزه توسعه و پیشرفت کشورها علاوه بر تکنولوژی به هنر بستگی دارد و هنر نقش بسیار ارزنده‌ای در توسعه کشورها ایفا می‌کند.

سید محمد احمدی با اشاره به کار هنرمندانه مردم ایران در جریان پیروزی انقلاب و پشیبانی از امام راحل بیان داشت: کیفیت زندگی ارتباط مستقیم با سبک زندگی دارد و هنر نقش ویژه‌ای در بهتر شدن کیفیت زندگی ایفا می‌کند.

برگزاری تئاتر در لاهیجان تنها به یک جشنواره ختم نشود

مهدی شفیعی نیز در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی تئاتر شهروند لاهیجان اظهار داشت: چهره‌های هنری ارزشمندی در این دوره از جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند شرکت کردند.

وی حضور داوران برجسته را نشان از پیشرفت تئاتر شهروند لاهیجان بیان کرد و خاطرنشان کرد: ایجاد آموزشگاه تخصصی تئاتر در شهر لاهیجان گام خوبی در راستای پیشرفت تئاتر در این شهر است.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مردم شهر لاهیجان درک بالایی از زمینه‌های فرهنگی و هنری دارند اعلام داشت: شهروندان لاهیجانی همه‌ساله از نمایش‌های خیابانی استقبال کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شهر لاهیجان ظرفیت بالایی برای اجرای تئاتر دارد ابراز داشت: برگزاری تئاتر در لاهیجان نباید تنها به یک جشنواره ختم شود و باید سالن پلاتو برای تمرین تئاتر در این شهر ایجاد ‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به روز عکاس اظهار داشت: عکاسان زمان را ثبت می‌کنند و با نگاه به عکس‌های گرفته شده توسط آنان گذر زمان حس می‌شود.

قیروز فاضلی با اشاره به اینکه قبل از ورود تکنولوژی باید فرهنگ استفاده از آن در جامعه ترویج بابد عنوان داشت: استفاده از واژه پیوست فرهنگی برای کارها درست نیست و باید در زمینه‌های مختلف پیش‌نویس فرهنگی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه از پیوست فرهنگی پس از اتمام فعالیت‌ها در زمینه‌های مختلف در استان گیلان استفاده می‌شود بیان داشت: با پیش نویس فرهنگی می‌توان قبل از انجام کارها زمینه‌های فرهنگی مختلف آن را در نظر گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه باورها، ارزش‌ها، هنجارها، اسطوره‌ها، فناوری و نوآوری ها باید در جهت فرهنگ باشد گفت: برای ایجاد فرهنگ‌گرایی در استان گیلان و کشور باید پیش‌نویس فرهنگی فراهم شود.

فاضلی با اشاره به اینکه اجرای تئاتر شهری به‌صورت یک فرهنگ در شهر لاهیجان شکل گرفته است خاطرنشان کرد: اجرای تئاتر در شهر لاهیجان باعث رشد و تعالی فرهنگ در این شهر شده است.

رئیس شورای شهر لاهیجان نیز در این جلسه اظهار داشت: شهید حججی مانند یک ابرمرد در مقابل دشمنان ایستاد و با ایستادگی خود بار دیگر بر چهره تروریست‌های داعش سیلی زد.

حسینعلی خدایگانی با اشاره به اینکه هنر می‌تواند یک تحول عظیم در زمینه‌های مختلف در کشور ایجاد کند خاطرنشان کرد: تئاتر خیابانی لاهیجان این ظرفیت را دارد که به‌صورت بین المللی برگزار شود.

Share