نماینده ولی فقیه در گیلان:

با درایت مقام معظم رهبری راه کعبه برای زائران ایرانی گشوده شد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: خانه کعبه درس قیام ابراهیمی و بت شکنی علیه ظلم است و این قانون الهی را باید از عمل حج بیاموزیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در دیدار با مدیران حج و زیارت گیلان با اشاره به اینکه خداوند کعبه را بیت‌الله حرام نامیده است اظهار کرد: مردم درس قیام علیه ظلم و اجرای قانون الهی را باید از عمل حج بیاموزند.

وی ادامه داد: خانه کعبه برای این نیست برویم و نام خود را عوض کنیم بلکه کعبه به منظور فراگیری قیام ابراهیمی و بت‌شکنی است اما امروز خادمان حرم و خانه کعبه در صف مخالفان قیام علیه ظلم و استکبار هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به ذلت خادمان کعبه و معامله ۴۰۰ میلیارد دلاری آنها با آمریکا اشاره کرد و افزود: اگر فلسفه حج اجرا می‌شد و خادمان خالص بر آن حاکم بودند امروز تسلط استکبار بر منطقه اسلامی و کشوری که خانه خدا در آن است، را نداشتیم.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه سران کشورهای اسلامی امروز تحت نفوذ عوامل استکبار هستند، تصریح کرد: جرم جمهوری اسلامی ایران ایستادگی در مقابل استکبار است و اعلام می‌کند بودجه و امکانات کشورهای اسلامی باید در اختیار مردم این کشورها باشد.

وی، جمهوری اسلامی ایران را طرفدار اسلام ناب محمدی(ص) خواند و بیان کرد: سال‌های گذشته جمعه خونین را در ایام حج علیه زائران ایرانی ایجاد کردند و جرم ما سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» بود.

امام جمعه رشت به شهادت ۴۴۶ نفر از زائران ایرانی در حج سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: تنها ایران اسلامی بود که در مقابل شهادت زائران خود واکنش نشان داد و مدت یک سال زائران ما به مکه نرفتند اما خانه خدا را برای همیشه نمی‌توان خالی کرد.

آیت‌الله قربانی با اشاره به وصیتنامه امام علی(ع)، خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) فرمودند؛ خانه خدا را ترک نکنید و اگر آن را خالی بگذارید خداوند شما را در زمین باقی نمی‌گذارد.

وی بر حضور زائران ایرانی در خانه خدا تأکید کرد و یادآور شد: عوامل ذلت برای حضور زائران باید از بین برود و بتوانیم خواسته مشروع خود را تحقق ببخشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه تلاش‌های دیپلماتیک خوبی برای حضور زائران ایرانی در خانه کعبه انجام شده است، اظهار کرد: خواسته‌های ما عملی شده و حتی شعار «مرگ بر آمریکا» در خیمه‌ها مانعی ندارد اما

نباید بی‌حرمتی به حجاج ایرانی صورت گیرد و احترام حجاج رعایت شود و با این شرایط حجاج بیشتری از ایران به زیارت خانه کعبه می‌روند.

آیت‌الله قربانی، حرکت جمهوری اسلامی ایران را حکیمانه توصیف کرد و افزود: با درایت مقام معظم رهبری راه خانه کعبه برای زائران ایرانی گشوده شده است.

وی با تأکید براینکه نباید نسبت به خائنان حرم تملق داشته باشیم، بیان کرد: در شرایطی قرار داریم که باید از کالای داخلی استفاده کنیم و حجاج ایران از کالای تولید ایران حمایت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: در شرایطی که رزمندگان ما در مقابل استکبار جهانی ایستادند، حجی مقبول است که برای پیشرفت اسلام ناب باشد و زائران با دعا باید حرکت روحی را در این راستا به وجود آورند تا شر ستمگران از سر مسلمانان کم شود و ظهور امام عصر(عج) تسریع پیدا کند.

Share