به دلیل مرمت و بازسازی

بازدید از موزه رشت تنها با هماهنگی مقدور است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان رشت از محدودیت بازدید در موزه رشت به دلیل مرمت و بازسازی خبر داد و گفت: به دلیل مسائل امنیتی بازدید از موزه با هماهنگی مقدور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین میرزایی در گفت‌وگو با فارس از مرمت و بازسازی موزه رشت و ساختمان غدیری این موزه خبر داد و اظهار کرد: مرسوم است که پس از تخصیص اعتبار و انتخاب پیمانکار پروژه آغاز شود و عملیات مرمت سازی موزه رشت نیز یکی از آن پروژه‌ها است.

وی افزود: استقبال مردم از موزه رشت همچون موزه میراث روستایی نیست و ساعت بازدید در موزه میراث روستایی از ۱۰ صبح تا ۶ عصر است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان رشت بابیان اینکه در موزه رشت حفظ و امنیت آثار تاریخی گیلان برایمان مهم است، گفت: به دلیل مرمت موزه و حفظ و امنیت از آثاری که با حفاری‌ها به‌دست‌آمده نیاز است که محدودیت‌های زمانی برای بازدید از موزه قائل شویم.

میرزایی بابیان اینکه مرمت در موزه رشت فازبندی در حال انجام است، گفت: ممکن است به دلیل مرمت و بازسازی محدودیت‌هایی برای بازدیدکنندگان ایجاد شود اما هیچ‌گاه موزه تعطیل نیست و علاقه‌مندان می‌توانند طی هماهنگی از آن دیدن نمایند.

وی مجری مرمت سازی موزه رشت را اداره کل میراث فرهنگی استان نام برد و افزود: باهمت فرماندار و نمایندگان مجلس تخصیص اعتباری صورت گرفته و این بنای میراث فرهنگی نیازمند مرمت سازی است که امیدواریم امسال اعتباری برای تکمیل آن گذاشته و پروژه تکمیل شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری رشت وجود ایستگاه اتوبوس در مقابل موزه رشت را یک معضل خواند و گفت: ما خواستاریم که شهرداری ایستگاه اتوبوس را تغییر دهد و در راستای جذب بازدیدکننده به موزه به ما کمک کند.

میرزایی بابیان اینکه عملیات مرمت و بازسازی از پشت موزه در حال پیگیری است، گفت: در آینده نزدیک عملیات مرمت سازی اتمام و محدودیت‌های بازدید از موزه رفع خواهد شد.

Share