سیدمجتبی نعیمی

اولین میزبانی سپیدرود، نمایش فرهنگ والای رشت‌وندان خواهد بود

من و شمای رشتی، پنجشنبه این هفته در ورزشگاه ثابت می‌کنیم یک رشتی، اهل توهین نیست

پنجشنبه این هفته، برای خیلی از ما رشتی‌ها، روز مهمی‌ست. بعد از سال‌ها انتظار، تیم اصیل سپیدرود رشت، اولین میزبانی خود در برترین سطح فوتبال حرفه‌ای کشور را برگزار می‌کند.

از آنجا که همیشه اولین‌ها، از مهمترین‌ها و به یاد ماندنی‌ترین‌ها هستند، اولین میزبانی رشتی‌های مهمان نواز در لیگ برتر فوتبال ایران، بسیار ویژه است.

اینجا تنها صحبت از فوتبال نیست. صحبت از نمایش شخصیت شهری و فرهنگ مردمان این دیار است. مردم رشت. مردمی که در همه ایران، به شاد بودن و پذیرایی‌های خوش آب و رنگ‌شان، و آغوش بازشان به سوی دیگران معروف‌ند.

در این میزبانی، فقط یک تیم از رشت، به میزبانی یک تیم فوتبال دیگر نمی‌رود. بلکه مردم یک شهر، میزبان دیدگان همه مردم ایران‌ند. پس باید این میزبانی به بهترین شکل انجام شود.

آنچه شرایط این میزبانی را کمی قابل توجه کرده، ذهنیت بدی‌ست که از ورزشگاه‌های فوتبال رشت ایجاد شده است. ذهنیت بدی که در آن، رشتی‌ها را انسان‌های بد زبانی معرفی می‌کند که تنها حرف‌شان در ورزشگاه، توهین است و ناسزا.

اما دیگر بس است! دیگر دوران ادامه این ذهنیت بس است. من و شمای رشتی، پنجشنبه این هفته در ورزشگاه ثابت می‌کنیم یک رشتی، اهل توهین نیست. من و شمای رشتی، اول از هر چیز و مهمتر از هر چیزی، با رفتار مودبانه‌مان در ورزشگاه، ادب‌مان را به همه ثابت می‌کنیم. نشان می‌دهیم اگر روزگاری، عده‌ای در ساحت ورزش گیلان، چند فحش و فضیحت گفتند، نباید آنرا پای همه مردم گیلان و رشت گذاشت. کسی حق ندارد این قضاوت را انجام دهد. ما با رفتارمان، این حق ناحق را از دیگران می‌گیریم.

همچنین، خیلی خوب است هرکدام از ما که دغدغه مشابهی دارد، با آوردن یک تراکت یا پرچم یا هر قطعه دیگری به ورزشگاه، که روی آن عبارت‌هایی چون: رشتی اهل توهین نیست، رشتی به کسی فحش نمی‌دهد، رشتی به همه احترام می‌گذارد، رشت شهر فرهنگ و ادب و تمدن و … این کار لازم را به دیگران نشان داده و معرفی کند.

این کار را هم من و شما و تک تک تماشاچیان می‌توانیم انجام دهیم، هم نهادها و سازمان‌ها و جمعیت‌های فرهنگی که به چنین دغدغه‌ای، احترام می‌گذارند. امید که همه رشتی‌های با معرفت، یکبار دیگر شخصیت اصیل و والای خود را به ایرانیان نشان دهند.

به امید اولین پیروزی سپیدرود قهرمان

سیدمجتبی نعیمی

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share