با حضور معاون محیط زیست دریایی کشور

اهدای پرچم آبی به ساحل مروارید خزر | آمادگی ۸۰ شناگاه گیلان برای پذیرایی از گردشگران

آیین اهدای پرچم آبی به ساحل مروارید خزر با حضور معاون محیط زیست دریایی کشور و جمعی از مسئولان برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی کشور در آیین اهدای پرچم آبی به ساحل مروارید خزر گفت: این برنامه نتیجه دو سال پالایش آلودگی میکروبی است و بنده معتقدم این کار بزرگ با هم افزایی و همکاری همه نهادها همچون سازمان محیط زیست، وزارت کشور و وزارت بهداشت انجام شده است.

وی با بیان اینکه هدف نهایی اجرای کارهایی است که در شان مردم کشورمان در بحث محیط زیستی و گردشگری باشد، اظهار کرد: همه سعی ما بر این است که شناگاهایی که ۲۰ میلیون از جمعیت کشور در زمان های مختلف به عنوان تفریحگاه از آن استفاده می‌کنند شرایطی داشته باشند که در شان مردم باشد.
فرشچی افزود: ۱۳۶ طرح سالم سازی در استانهای شمالی کشور وجود دارد که بعضی از آنها متاسفانه ممکن است پرچم زرد بگیرند. به اهتزار درآمدن پرچم آبی اولین قدم است و قدمهای بعدی نظارت بر اجرای و تداوم این پرچم ها است.

معاون محیط زیست دریایی کشور با تاکید بر ضرورت مشارکت کشورهای حاشیه خزر در جلوگیری از آلودگی‌ها اظهار کرد: توسعه پایدار در دریای خزر هدف ما است و خوشحالیم به همت جمهوری اسلامی ایران برنامه مختلفی در این زمینه وجود دارد زیرا از اهداف توسعه پایدار مساله حفاظت از دریاها و اقیانوس ها است.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان : ۸۰ شناگاه برای گردشگران آماده شده است

علی پورحسن مدیرکل اجتماعی استانداری گیلان و دبیر ستاد ساماندهی سواحل در این برنامه گفت: در گیلان ۲۸۰ کیلومتر ساحل وجود دارد که از میران ۹ شهرستان و ۶۵ روستا ساحلی هستند. 

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان با بیان اینکه به همت فرمانداران ۴۰ طرح سالم سازی در حال اجرا است، افزود: برای گردشگرانی که به سواحل استان سفر می‌کنند ۸۰ شناگاه آماده کردیم.

وی با بیان اینکه تمام توانمان را برای ایجاد امنیت و آرامش در سواحل به کار گرفته ایم یادآور شد: تا گردشگران در این ایام از مسافرت به گیلان لذت ببرنند.

پورحسن ادامه داد: نیروهای انتظامی، نظامی و سپاه سعی کردند از نظر امنیتی و تفریحی برنامه های متنوعی را ارائه دهند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان متذکر شد: برنامه های گوناگونی مانند تئاتر آیینی، موسیقی محلی و آیین های سنتی و فرهنگی استان گیلان برای کسانی که ساحل دریا را مکانی برای گردشگری انتخاب کردند برگزار می‎کنیم تا از اداب و رسوم محلی مردم استان بهرمند شوند.

وی همچنین افزود: با همکاری تربیت بدنی ورزش های مثل والبیال، فوتبال ساحلی و کشتی گیل مردی نیز برگزار شد.

پورحسن با تاکید بر استفاده از ناجیان غریق حرفه ای اظهار کرد: این کار برای آن صورت گرفته تا شاهد حادثه ای برای گردشگران نباشیم و مسافران خاطره ای خوش از گیلان و دریای آن داشته باشند.

 

Share