ضرورت اجرای طرح جایگزینی کارت خدمات شهروندی به جای تهاتر

ضرورت اجرای طرح جایگزینی کارت خدمات شهروندی به جای تهاتر

پورناصرانی از ضرورت اجرای طرح جایگزینی کارت خدمات شهری به جای تهاتر خبر داد و خاطر نشان کرد: عدم مدیریت در بحث درآمدهای شهرداری سبب ایجاد چالش وافزایش بدهی های  شهرداری می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد پورناصرانی عدم جلب اعتماد عمومی را یکی از مشکلات در اجرای فرآیندهای بحث درآمدی شهر عنوان کرد و اذعان داشت: جلب اعتماد عمومی با ساماندهی پویاسازی و جمع سپاری سیستم یکپارچه نرم افزار مورد استفاده شهرداری، شیوه اصلاح پروانه ساخت و صدور استعلام ها از سوی شهرداری محقق خواهد شد.

شهردار منطقه یک رشت با تاکید بر ضرورت غیر حضوری شدن استعلام ها در راستای جلب اعتماد عمومی تصریح کرد: شهرداری منطقه یک از یکسال پیش پیگیر ثبت استعلام شهروندان و متقاضیان در سامانه شهرداری و ارسال پاسخ مستقیم تحت وب است که قابل کنترل باشد و شفاف سازی برای متقاضی صورت پذیرد. به این ترتیب ضمن کوتاه شدن مسیر، امنیت فرآیندهای درآمدی شهرداری را در پی خواهد داشت.

وی افزود: به روز رسانی برداشت اطلاعات و پردازش درست در موضوع ممیزی نوین املاک یکی دیگر از راههای اصلاح فرآیند های درآمدی شهرداری است.

محمد پورناصرانی از ضرورت اجرای طرح جایگزینی کارت خدمات شهری به جای تهاتر و همراه نمودن بانکها به جهت پرداخت تسهیلات کم بهره در بحث نظام وصول مطالبات شهرداری خبر داد و خاطر نشان کرد: عدم مدیریت در بحث درآمدهای شهرداری سبب ایجاد چالش وافزایش بدهی های شهرداری می شود و از آنجایی که طی یک سال اخیر اجرای پروژه های عمرانی نیمه تمام از درآمد شهرداری پیشی گرفته لذا روند موازی اتمام پروژهای نیمه تمام و اجرای پروژه های جدید می تواند گامی بلند در کاهش بدهی های شهرداری باشد.

شهردار منطقه یک در پایان هزینه های نگهداری شهر را هنگفت دانست و افزود: شهرداری بدون همراهی و همدلی شهروندان قادر به نگهداری و ساختن شهر نخواهد بود. هر شهروند با پرداخت بموقع عوارض ضمن برخورداری از تخفیفات در آبادانی آن یقینا نقش خود را ایفا می کند، همانند ساکنین آپارتمانی که جهت نگهداری ساختمان، شارژ ماهیانه آن را پرداخت می نمایند و باعث جلوگیری از هزینه های مازاد و پاکیزگی آن می شوند. امروز شهرداری منطقه یک با هزینه ماهیانه حدود یک میلیارد در جمع آوری زباله و نگهداشت فضای سبز هزینه جاری داشته که متاسفانه بدلیل سیاست های غلط در تفکیک زباله از مبدا و همچنین ایجاد برنامه مناسب مثل برخی از شهرها که در کاهش هزینه ها زباله ها را یک شب در میان جمع آوری می کنند، نتوانسته موفق عمل نماید که امیدوارم در دوره پنچم شورای اسلامی با کمک اعضای محترم و همه شهروندان، فرهنگ و تفاوت شهرمان را بتوانیم با برنامه ریزی صحیح به رخ همگان بکشیم.

Share