جمالی نژاد و نصرتی به دنبال یک شهرداری!

انتخاب شهردار رشت، شاید وقتی دیگر

سرنوشت شهرداری رشت هنوز در هاله‌ای از ابهام است و مشخص نیست که چه کسی شهردار خواهد شد.

پس از کش و قوس های فراون و مطرح شدن اسامی مختلف، در نهایت شهردار تهران پیش از آغاز به کار رسمی شورای پنجم مشخص شد.
محمدعلی نجفی در برابر اعضای شورای پنجم تهران حاضر شد و به تشریح برنامه‌های خود برای تصدی مقام شهرداری تهران پرداخت. با توجه به نظر مثبت اعضای شورای پنجم به نظر می‌رسد باید نجفی را از همین اکنون جانشین قالیباف در شهرداری تهران دانست.
اعضای شورای شهر تهران با این اقدام نشان دادند که ارزش و اهمیت زمان را درک می‌کنند و این مسئله نشان‌دهنده بلوغ سیاسی این افراد است. آنها با وجود گزینه‌های زیاد و دشواری انتخاب، سعی کردند پیش از آغاز به کار رسمی شورا، جلسات خود را تشکیل دهند تا شورای پنجم روزهای ابتدایی خود را جهت مناقشات سیاسی مربوط به انتخاب شهردار هدر ندهد.
از تبریز نیز خبر می رسد که نجفی در سمت شهرداری این کلانشهر ابقا شده و حضرت پور، شهردار ارومیه نیز قرار است به کار خود ادامه دهد. سقاییان نژاد نیز شهردار قم خواهد ماند. در اکثر مراکز استان ها تکلیف شهرداران آینده مشخص شده است. در این بین تنها نصرتی، شهردار قزوین است که قطعاً شهردار این شهر نخواهد بود و در حال رایزنی برای یافتن شهری است – از جمله همدان و کرج – تا شهرداری اش را کنتراتی تصاحب کند! جمالی نژاد هم که کوتاهی دوران مدیریتش در شهر اصفهان که معمولاً شهردارانش برای طولانی مدت شهردار می شوند نشان می دهد که کارنامه ای قابل دفاعی ندارد، به دنبال شهرداری یزد یا اهواز است و این روزها واسطه هایش را فعال کرده است!
اکثر قریب به اتفاق شهرهای بزرگ کشور در این دوره شهردار بومی را ترجیح داده اند و حتی در مورد تهران که به نوعی ایران کوچک است نیز پس از مدت ها یک شهردار تهرانی انتخاب شده است.
سرنوشت شهرداری رشت هنوز در هاله‌ای از ابهام است و مشخص نیست که چه کسی شهردار خواهد شد. با وجود اینکه کمتر از ده روز تا آغاز به کار شورای پنجم باقی مانده، اعضای شورای رشت تازه سفرهای استانی خود را برای دید و بازدید از کلانشهرهای مختلف و انتخاب شهردار آغاز کرده‌اند. از کجا؟ از نصرتی و جمالی نژاد؟!!
تجربه‌های گذشته نشان می‌دهد که عنصر زمان آنچنان که باید برای سیاست‌گذاران شهری ما از اهمیت برخوردار نیست. اما شهروندان رشتی امیدوارند که این‌بار دیگر پروسه انتخاب شهردار زمان زیادی به طول نینجامد و به بهانه دقت و تمرکز در انتخاب صحیح، دو سه ماه از وقت شهر هدر نرود. باید تا هفته دیگر منتظر ماند و دید که آیا منتخبین شورای پنجم همچنان سراغ شهرداران کنتراتی قزوین و اصفهان خواهند بود یا گزینه ای بومی را به عنوان شهردار کلانشهر رشت انتخاب خواهند کرد.

مهرداد ستمکش

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share