فرماندار رشت در جلسه شورای اداری مطرح کرد

افزایش ۸۰ درصدی بودجه شهرستان رشت | مدیریت باید زنجیره‎ای باشد نه جزیره‌ای

شفقی گفت: افزایش ۸۰ درصدی بودجه شهرستان رشت نسبت به سال گذشته از اتفاقات خوبی است که برای رشت رقم خورده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار رشت در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور نماینده مردم رشت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزارشد، ضمن قدردانی از حضور پر شکوه مردم در انتخابات اظهار کرد: انتخابات باشکوه قدرت و منزلت ایران را بالا می برد و تاثیرگذاری ما را در معادلات جهانی و منطقه ای افزایش می دهد.

سیروس شفقی با اشاره به سخنان خود در پیش از انتخابات اظهار کرد: گفته بودیم که مهمترین کار دولت کسب اعتماد مردم است که با این اعتماد قادر به گشودن گره های زندگی مردم خواهیم بود.

فرماندار رشت با بیان اینکه وزارت کشور مسئول برکزاری و امنیت انتخابات است، افزود: ما برای همه گفتیم شرایط قانونی برابر را ایجاد خواهیم کرد و مر قانون را لحاظ خواهیم کرد.

وی منشور اخلاقی دولت دکتر روحانی را اخلاق، راستگویی، امانتداری و قانون مداری دانست و با اشاره به مشارکت ۷۰ درصدری مردم رشت در انتخابات گفت: این فرصت مناسبی برای توسعه و پیشرفت این شهرستان خواهد بود. مردم رشت نشان دادند که به گفتمان، عقلانیت و برنامه های کارشنانسی و استمرار خدمات این دولت امید دارند.

شفقی با بیان اینکه افزایش ۴۲ درصدی رای به دکتر روحانی نسبت به دوره گذشته حاوی پیام است، تصریح کرد: مهمترین بخش آن برای مسوولین و مدیران است تا کار و تلاش بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند.

فرماندار رشت یادآور شد: برگزاری جلسه شورای اداری در جهت هماهنگی و استفاده از تمام ظرفیتهای فکری و عملی با توجه به امکانات و تصمیم سازی برای توسعه شهر و روستاها است.

وی با بیان اینکه برای توسعه شهرستان همه نهادها و ارگانها باید هماهنگی های لازم را داشته باشند و از ظرفیت‌های منطقه استفاده کنند تصریح کرد: آینده متعلق به کسانی است که پشتکار دارند. مدیران اجرایی چالشهایی که با آن مواجه هستند را در جلسات هم اندیشی عنوان کنند تا از خرد جمعی استفاده شود.

افزایش ۸۰ درصدی بودجه شهرستان رشت

شفقی ادامه داد: با پیگیری های استاندار و رییس برنامه و بودجه استان گیلان شاخص های استان گیلان بررسی شد که نتیجه آن افزایش بودجه شهرستان رشت بود.

وی گفت: افزایش ۸۰ درصدی بودجه شهرستان رشت نسبت به سال گذشته از اتفاقات خوبی است که برای رشت رقم خورده است.

شفقی با بیان اینکه سهم رشت از بودجه ۱۴۰ میلیارد تومان تعیین شده است گفت: می‌توانیم بگویم تا حدودی رشت توانسته است به حق واقعی خود نزدیک شود.

وی با اشاره به اینکه باید شاخص محور باشبم گفت: رشت از ۱۰ شاخص در ۷ شاخص عقب بوده که باید تلاش کنیم که این عقب ماندگی ها را جبران کنیم و این مستلزم تلاش و خلاقیت مدیران خواهد بود.

فرماندار رشت با بیان اینکه اعتقادی به خرد کردن پروژه ها ندارد متذکر شد: این خرد کردن پروژه‎ها هیچ اتفاقی را برای رشت رقم نخواهد زد و باید کارهایی را انجام دهیم که مردم آن را لمس کنند.

شفقی با بیان اینکه نباید مدیران دچار روزمرگی شوند گفت: همه مدیران و بخشداران باید در هفته یا ماه از حوزه مدیریت و بخش خود بازدید داشته باشند. مدیریت نباید جزیره ای باشد بلکه می‌بایست زنجیره ای انجام شود.

شفقی تصریح کرد: تمام ادارات و دستگاه‎ها باید مدیریت مناسبی را در استفاده از آب شرب و برق در فصل گرما داشته باشند.

وی در مورد پروژه‌های هفته دولت گفت: تمام بخشداران و ادارات شهرستان پروژهای قابل افتتاح خود را برای هفته دولت تا ۲۰ مرداد به معاونت عمرانی فرمانداری رشت ارسال کنند.

فرماندار رشت در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تکریم ارباب رجوع گفت: ادارات و بخشداری‎ها ملاقات عمومی در روز سه شنبه‌ها را در دستور کار خود داشته باشند و همچنین تعامل مناسب و نزدیکی با اصحاب رسانه ها صورت گیرد و تقدیر از خبرنگاران را در روز خبرنگار در اولویت برنامه هایشان قرار دهند.

گفتنی است سردبیر دیارمیرزا پیش از این با نگارش یادداشتی(اینجا) به کمبود بودجه شهرستان رشت اشاره کرده بود.

Share